  • 11. Data: 2006-11-23 08:12:16
    Temat: Re: Umowa przedwstępna i dopłata
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Samuray-X porozsypywal nastepujace haczki:
    > Zostałem niejako zmuszony do tego bo dostałem wycenę na 140 000 PLN,
    > więc sami rozumiecie ...
    Nie rozumiemy. Jak ja bralem kredyt to bank powiedzial ze jesli wycenia
    mieszkanie nizej niz ja place to zaden problem - po prostu zmieni mi sie
    udzial % wkladu wlasnego.
    --
    badzio

  • 12. Data: 2006-11-23 08:16:30
    Temat: Re: Re: Umowa przedwstępna i dopłata
    Od: Piotr Gackiewicz <p...@i...pl>

    Dnia Wed, 22 Nov 2006 06:28:07 -0800, Samuray-X napisał(a):

    > Nie wiem czy dobrym rozwiązaniem,
    > będzie jeżeli teraz mu dam ta kasę, a na umowie przedwstępnej
    > napiszemy,
    > że w przypadku zerwania umowy przez sprzedającego,
    > zadatek (w tej chwili 10 000) zostanie zwrócony na przykład pięć
    > razy większy
    > czyli 50 000 PLN ???
    > Wtedy zabezpieczam się w jakis tam sposób ...

    Z tego, co się orientuję, taki zapis w umowie cywilnej będzie nieważny, tzn.
    razie czego nie do wyegzekwowania. KC wyraźnie określa, że zadatek ma być
    zwrócony w 2x kwocie.

    Gdybyś tę umowę przedwstępną zrobił notarialnie (jeśli notariusz przepuści
    taki zapis, chociaż wątpię) - to możliwe, że tak się da, ale o to już musisz
    notariusza zapytać.

    --
    Piotr Gackiewicz

  • 13. Data: 2006-11-23 09:02:45
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Piotr Gackiewicz wrote:

    > Z tego, co się orientuję, taki zapis w umowie cywilnej będzie nieważny, tzn.
    > razie czego nie do wyegzekwowania. KC wyraźnie określa, że zadatek ma być
    > zwrócony w 2x kwocie.

    Nieprawda. KC określa, że zadatek ma być zwrócony w 2x kwocie w braku
    odmiennego zastrzeżenia umownego. Nic nie stoi na przeszkodzie aby
    umówić się inaczej.

    Karol

  • 14. Data: 2006-11-26 13:02:01
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 22 Nov 2006 07:54:37 -0800, "Samuray-X" <f...@o...pl> wrote:

    >Wczesniej cena 185 000.
    >Teraz oficjalnie 140 000 plus 40 000 pod stołem.

    >Zostałem niejako zmuszony do tego bo dostałem wycenę na 140 000 PLN,
    >
    >więc sami rozumiecie ...
    Nie rozumiemy. 140 000 kredytu i 40 000 wkladu wlasnego. Gdzie jest
    problem?

    WAM
    --
    Sylwester 2006!