  • 1. Data: 2002-11-29 07:43:25
    Temat: UWAGA na DominetBank
    Od: b...@p...onet.pl

    Odsetki po założeniu lokaty naliczają dopiero od następnego dnia. Mają to w
    regulaminie, ale oczywiście nikt nie raczył poinformować. W żadnym innym banku
    (ok.15) nie spotkałam się z takim numerem, więc jest to znaczące nowum.
    Dane do otwarcia konta wpisuje się na ciemnoszarym tle, z którego cokolwiek
    trudno odczytać przez co, ale nie tylko, panienka popełniła trzy(!!!!!!)błędy
    drukując umowę. Nie wiedziałam czy śmiać się czy płakać.
    B.

  • 2. Data: 2002-11-29 07:59:52
    Temat: Re: UWAGA na DominetBank
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Odsetki po założeniu lokaty naliczają dopiero od następnego dnia. Mają to
    > regulaminie, ale oczywiście nikt nie raczył poinformować.
    [..................]

    a to tak przychodzi się, daje kasę i lokata założona czy może trzeba coś
    podpisać ???
    a tym czymś co trzeba podpisać nie ma napisane, że warunki umowy określone
    są w regulaminie z którym podpisujący się zapoznał ??????
    nie rozumiem oburzenia w tej kwestii
    przecież skoro przychodzisz do nich to znaczy, że znasz warunki, a to, że
    wydawało ci się, że u nich są takie jak u innych to już twój problem :)

    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2002-11-29 08:08:21
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl>

    > Odsetki po założeniu lokaty naliczają dopiero od następnego dnia. Mają to
    > regulaminie, ale oczywiście nikt nie raczył poinformować.

    Nie doczytales rowniez ze odsetki sa liczone do dnia zakonczenia lokaty
    (laczenie z tym dniem)

    >W żadnym innym banku
    > (ok.15) nie spotkałam się z takim numerem, więc jest to znaczące nowum.

    A ja juz sie spotkalem

> [...]
    cokolwiek
    > trudno odczytać przez co, ale nie tylko, panienka popełniła

    No tu to wykazala sie niedysponentka

    Pozdr

  • 4. Data: 2002-11-29 08:37:25
    Od: "Figaro" <f...@s...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    trzy(!!!!!!)błędy
    > drukując umowę. Nie wiedziałam czy śmiać się czy płakać.
    ======
    Ja świadomie zrezygnowałem z założenia lokaty w tym banku, po odbyciu dwóch
    długich rozmów z Panią z ich infolinii. Pomimo szczerych chęci nie
    potrawfiła mi nic powiedzieć ponad to, co sam wyczytałem z ich stony
    internetowej. A chciałem się tylko szczególowo dowiedzieć jak wygląda obieg
    dokumentów oraz w jaki sposób mogę mieć umożliwiony wgląd w swoje środki i
    ewentulane ich wycowanie w dowolnym momencie (czyli zerwanie lokaty). Ze
    względu na fakt że nie jest to możliwe przez internet, ani przez telefon
    (brak 100% pewnosci przy identyfikacji że ja to faktycznie ja), okazało się,
    że mogę to zrobić jedynie jadąc do Lublina do siedziby banku. W dzisiejszych
    czasach to raczej kiepskie rozwiązanie. Każdy lubi mieć własne pieniadze do
    dyspozycji 24 godz. na dobę, w niedziele i święta. Nawet, jak ma to być
    roczna, wysokooprocentowana lokata.

  • 5. Data: 2002-11-29 15:14:02
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > a tym czymś co trzeba podpisać nie ma napisane, że warunki umowy określone
    > są w regulaminie z którym podpisujący się zapoznał ??????

    Człowieku, czy Ty pracujesz w tym banku ????? To współczuję.....

    > przecież skoro przychodzisz do nich to znaczy, że znasz warunki,

    Przychodzę zapoznać się z ofertą,ale nie mam czasu (i nikt tego nie robi)
    studiować przez pół godziny warunki umowy. Ufam,że jest zgodna z prawem
    bankowym i nie zawiera takich "kwiatków",że bank trzyma moje pieniądze
    zarabiając sobie np. na lokacie "overnight".Spotkałam się z tym pierwszy raz,a
    sporo banków odwiedziłam. Równie dobrze mogli w regulaminie napisać,że zaczną
    liczyć odsetki za trzy dni. Owszem moją broszką jest przeczytanie
    regulaminu,ale takie stawianie sprawy to czyste chamstwo. Ja przeczytałam ten
    punkt na czas i mogłam nie zakładać tylko bujać się z forsy dalej, ale 99% osób
    nawet nie zauważyłoby tego w regulaminie.
    Arogancję banków w polityce kredytowej ukróciło państwo narzucając konieczność
    informowania klienta na wejściu o całkowitym koszcie zaciągnięcia kredytu, by
    nie musiał sam studiować drobnodrukowych, opisanych w regulaminach zasad.
    W gruncie rzeczy to jednak ja robię łachę bankowi, a nie odwrotnie.
    B.

  • 6. Data: 2002-11-29 15:17:10
    Od: b...@p...onet.pl

    > Nie doczytales rowniez ze odsetki sa liczone do dnia zakonczenia lokaty
    > (laczenie z tym dniem).

    Nie doczytałam,ale sprawdzę,byłoby "pół biedy".....

    > A ja juz sie spotkalem

    W którym??????

    B.

  • 7. Data: 2002-11-30 01:02:02
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    b...@p...onet.pl skribis:

    >Odsetki po założeniu lokaty naliczają dopiero od następnego dnia.

    Ile na tym straciles ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    "Tworzenie pieniedzy - klucze do obfitosci".
    Zobacz:

  • 8. Data: 2002-11-30 13:29:20
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Przychodzę zapoznać się z ofertą,ale nie mam czasu (i nikt tego nie robi)

    Jak nie? Ja prawie zawsze czytam cale umowy :->

    > Równie dobrze mogli w regulaminie napisać,że zaczną
    > liczyć odsetki za trzy dni.

    Jasne ze mogli i podpisujac umowe wyrazasz zgode na takie zasady :-)

    > W gruncie rzeczy to jednak ja robię łachę bankowi, a nie odwrotnie.

    ??? Jezeli uwazasz oferte za korzystna to podpisujesz umowe,
    jezeli nie to nie - nikt nikomu łachy nie robi :->

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 9. Data: 2002-11-30 13:38:42
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    b...@p...onet.pl wrote:

    > Nie doczytałam,ale sprawdzę,byłoby "pół biedy".....

    Wiesz co? Poniżej masz dwa cytaty:

    "Naliczanie odsetek odbywa się od następnego dnia po wpływie środków na
    rachunek lokaty do ostatniego dnia kończącego pełny okres utrzymywania
    lokaty włącznie"

    "Kwota środków pieniężnych przechowywanych na rachunku jest
    oprocentowana od dnia wpłaty do dnia poprzedzającego dzień wypłaty
    włącznie"

    Powiedz mi jaka jest różnica w skutku finansowym? Żadna.
    Pierwszy cytat pochodzi z regulaminu opluwanej przez ciebie lokaty w
    Dominet banku, grugi z regulaminu eKonta.
    Każdy z powyższych sposobów liczenia powoduje, że jak pieniądze wpłacisz
    dziś, a wypłacisz jutro to dostaniesz odsetki za jeden dzień
    (prawidłowo), gdyby środki były oprocentowane od dnia wpłaty (włącznie)
    do dnia wypłaty (włącznie) to wpłacając dziś i wypłacając jutro
    otrzymywał byś odsetki za dwa dni (nieprawidłowo).
    Jak dla mnie EOT.
    Możesz przeprosić Dominetbank.

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2002-11-30 23:58:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Figaro" <f...@s...pl> writes:

> [...]
    > potrawfiła mi nic powiedzieć ponad to, co sam wyczytałem z ich stony
    > internetowej. A chciałem się tylko szczególowo dowiedzieć jak wygląda obieg

    Ich wewnetrzny obieg dokumentow? A co Cie to obchodzi? No bo chyba jak
    wyglada styk bank-klient to wiedziala?

    > oraz w jaki sposób mogę mieć umożliwiony wgląd w swoje środki

    Nie "Twoje srodki". Srodki banku (rozumiem, ze to wyczerpuje problem
    wgladu - chcialbys wyplacac, liczyc i wplacac czy co?).

    Lokata to bardzo prosty produkt bankowy, umawiasz sie z bankiem, ze
    zaplacisz mu w dniu X sume Y zl, a on Tobie w dniu XX sume YY.

    > ewentulane ich wycowanie w dowolnym momencie (czyli zerwanie lokaty).

    Nie wiedziala jakie sa warunki zerwania lokaty? Istotnie dziwne, nie bylo
    tego w umowie? Moze umowa w ogole nie przewidywala zerwania lokaty? Wtedy
    po prostu nie ma zadnych warunkow zerwania.

> [...]
    > dyspozycji 24 godz. na dobę, w niedziele i święta. Nawet, jak ma to być

    Obawiam sie, ze te dwie rzeczy bardzo mocno sie z soba kloca. Przy lokacie,
    to te pieniadze do dyspozycji 24h/dobe lubi miec bank.

    Od jakiegos czasu zdaza mi sie obserwowac zachowania ludzi, m.in. zwiazane
    z bankami. Ludzie zachowuja sie bardzo spontanicznie - czesto nie zwazajac
    na przyzwoite warunki uslug w banku X obrazaja sie za jakis szczegol
    (w rodzaju np. nieslusznie pobranej prowizji za cos tam, albo np. "ich
    zdaniem" nieslusznie) i ida do banku Y, ktory ma dla nich gorsza oferte.

    Nie mowie, ze nie nalezy walczyc o swoje chocby dla zasady (chociaz np. mi
    nie chce sie walczyc o moje 5 gr w supermarkecie czy podobne grosze za
    jakies polaczenie w roamingu GSM, ktorego raczej nie wykonalem, jesli
    wiem, ze nie zostalo to naliczone celowo zle (z celowymi dzialaniami
    walcze, bo nie mozna ich nagradzac, by sie nie przyzwyczaili)). Ale jest
    pewna roznica pomiedzy zlozeniem reklamacji oraz zamknieciem wszystkich
    rachunkow, zerwaniem lokat (tracac odsetki) itp. Zwlaszcza, ze bankow
    idealnych nie ma, i w tym nastepnym banku tez w koncu zdazy sie jakis
    problem.

    No, chyba ze ktos przegina tak jak dwa banki, z ktorych uslug po prostu
    musialem zrezygnowac (wlasciwie same mnie do tego zmusily) - ale to juz
    inna bajka.

    Wlasciwie to, co napisalem, nie dotyczy tylko bankowosci - dotyczy
    wiekszosci uslug masowych, w ktorych jest w ogole jakis wybor uslugodawcy
    czy innego sprzedawcy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator