  • 21. Data: 2004-03-09 10:09:08
    Temat: Re: Systemy bankowe - przestarzałe ale wciąż na chodzie
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    hidie wrote:

    > AFAIK nowy system PKO BP
    > Allnova się nazywa
    >
    > prawdopodobnie od "Altamira Nova" [łac. nowa Altamira]

    ja myślałem, że to nazwa spółki - jak był przetarg to pisali:
    "Softbank wraz z Accenture i Alnova Technologies (spółką zależną
    Accenture) z systemem Altamira"
    http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5982

    natomiast na stronach mbanku piszą faktycznie:
    "MultiBank i mBank działają na bazie dwóch oddzielnych instancji (wersji)
    zintegrowanego systemu Allnova. Dlatego usprawiedliwione jest powiedzenie, że to
    dwa różne banki. "
    http://www.mbank.com.pl/wiecej/artykuly/170503b.html

    ale jak widać na przykładzie BREBanku w nadaniu nowej nazwy im to nie
    przeszkadza - nawet dwóch nazw :-)
    *** blad ***

  • 22. Data: 2004-03-10 10:42:01
    Temat: Re: Systemy bankowe - przestarza?e ale wci?? na chodzie
    Od: smarjan <s...@p...onet.pl>

    Mon, 08 Mar 2004 23:29:42 +0100 Adam P?aszczyca
    <t...@o...pulapka-org.pl> wrote:

    > I bardzo dobrze. Dzi?ki temu banki dzia?aj?.

    Zaczac dyskusje nalezy od tego, ze za zmiana systemu nie powinna stac
    jedynie racja technologiczna.
    Uznac bowiem mozna, ze system jest dobry dopoki spelnia zalozenia
    biznesowe (szeroko pojete: zwiazane z obsluga klientow i wspieraniem
    uslug bankowych), a koszty jego utrzymania i rozwoju sa na rozsadnym
    poziomie (definicji rozsadku nie zamierzam przecyzowac).

  • 23. Data: 2004-03-10 13:13:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004 10:42:01 +0000, smarjan <s...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >uslug bankowych), a koszty jego utrzymania i rozwoju sa na rozsadnym
    >poziomie (definicji rozsadku nie zamierzam przecyzowac).

    No i o to właśnie chodzi. Aplikacja mająca 15 lat jest dopracowana,
    przetestowana na wylot, znane są jej niedoskonałości i jej obsługa.
    To oznacza minimalne koszty ryzyka. Wprowadzanei nowych technologii
    zazwyczaj te koszty podnosi. Niestety, to co zazwyczaj umyka ludziom
    opowiadającym się za nowoczesnością to niesamowite koszty napraw
    powdrożeniowych.
    --

  • 24. Data: 2004-03-10 14:52:38
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004 14:13:17 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...pulapka-org.pl> wrote:

    >No i o to właśnie chodzi. Aplikacja mająca 15 lat jest dopracowana,
    >przetestowana na wylot, znane są jej niedoskonałości i jej obsługa.

    "każdy działający program jest przestarzały" :-)

    --
    Jarek Andrzejewski