  • 11. Data: 2004-03-08 22:31:08
    Temat: Re: Systemy bankowe - przestarzałe ale wci?ż na chodzie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004 22:21:04 +0100, "Bogdan B." <b...@h...pl>
    wrote:

    >Taki archaiczny system staje się nie do ruszenia. Jeżeli na przykład zepsuje
    >się drukarka typu D100 podłączona do niego to nastaje ogólny płacz i
    >zgrzytanie zębów - nic się nie da drukować!

    Ech, kolejny nakarmiony marketoidalnym bredzeniem...
    --
    ___________ (R)

  • 12. Data: 2004-03-08 22:42:09
    Temat: Re: Systemy bankowe - przestarzałe ale wciąż na chodzie
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > Oczywiście i ja jestem jak najbardziej za. Przecież znacznie lepiej
    będzie,
    > gdy banki zamiast transferować szmal do kieszeni właścicieli, będą go
    > inwestować.

    Inwestowac?
    Zakup od IBMa systemu bankowego jest inwestycją przynoszącą korzyść
    Polsce? no to troche sie ekonomia w ciągu ostatniego roku dziwna zrobila....
    Przynosi korzyść klientom banku - to fakt. Integratorom, firmom zewnetrznym
    w chwili instalacji, itp....
    Ale odpis od podatku jest tak ogromna kwotą że......
    Jeden z popularnych bankow ostatnio mocno reklamowany kupil od IBMa sprzet
    przygotowany dla Banku Narodowego w Rosji. Na skutek silnych przemian
    gospodarczych i politycznych Rosja nie była w stanie go kupić. Ponad rok
    trwaly kwestie handlowe. Sprzet pod wzgledem mocy obliczeniowej i innych
    parametrow - (o ktorych nie bede wspominal, bo wielu z nich sam nie
    rozumiem-temat jest bardzo obszerny)- mozna powiedziec ze byl nowszy i
    mocniejszy od posiadanego przez Pentagon (stawiany najczesciej za wzor). To
    wszystko pisze zeby uzmyslowic ogrom inwestycji. I nie ma sie co oszukiwac -
    na pewno nie wzrosnie ilosc miejsc pracy - a juz tym bardziej dla
    informatykow. Redukcja objęła 70%.
    Taka inwestycja jest troszkę bardziej skomplikowana niz wielu z nas sobie
    wyobraza.

    Pozdrrr. Reksio.

  • 13. Data: 2004-03-08 23:50:24
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...pulapka-org.pl> wrote in message

> [...]
    Zmienic

    > Windows marketing prawda.

    Czuje linuksianego ajatollacha ;-)

  • 14. Data: 2004-03-08 23:56:34
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > I tu pojawia sie moje pytanie: dlaczego u licha gazetowym expert'om
    > nie podoba sie, ze czesc systemu, ktorej ludzkie oko nie oglada,
    > jest pisana w Fortranie? Jaki jest w obecnej chwili 'jedynie
    > sluszny' jezyk, w ktorym wypada pisywac aplikacje dla banku?

    Jaki jest słuszny język wolę nie dyskutować natomiast system napisany
    w Fortranie ma swój koszt - koszt zmian. Rozejrzyj się wookoło i
    znajdź programistę Fortranu do wrzucenia do projektu...

    Insza inszość że w Polsce to chyba akurat łatwiej znaleźć w bankach
    COBOL.

  • 15. Data: 2004-03-09 08:50:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > No ale jesli sie tak zastanowic - dobry przyklad masz z PKO BP. Wielu
    > uslug, ktore sa oczywistoscia w innych bankach tam juz nie
    > uswiadczysz... Zmienic moze to tylko wdrozenie nowego systemu..

    twoje argumenty sa nietrafione, bo zarówno obecny system, jak i ten nowy ktory
    ma byc w pkobp sa w COBOLu :-))
    mBank i Multibank juz go maja wiec zapytaj sie czy jest to COBOL czy jakieś nowe
    wynalazki
    *** blad ***

  • 16. Data: 2004-03-09 09:02:37
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    ktory
    > ma byc w pkobp sa w COBOLu :-))
    > mBank i Multibank juz go maja wiec zapytaj sie czy jest to COBOL czy

    Kogo niby mialby sie zapytac? Pani w okienku?
    Skąd ona ma to wiedziec! Sukcesem jest juz to, że wie w jakim systemie
    pracuje, czy to jest IBIS, ZORBA, czy ICBS.
    Tak nawiasem mowiac - jak nazywa sie obecny (a jak nowy)system PKOBP?
    Reksio.

  • 17. Data: 2004-03-09 09:26:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Reksio wrote:

    > Skąd ona ma to wiedziec! Sukcesem jest juz to, że wie w jakim systemie
    > pracuje, czy to jest IBIS, ZORBA, czy ICBS.
    > Tak nawiasem mowiac - jak nazywa sie obecny (a jak nowy)system PKOBP?

    obecny to ZORBA3000 a nowy nie ma jeszcze nazwy

    mozemy sobie tu jakoś go nazwać, ja mam szczęście do nazw bo parę moich pomysłów
    się przyjęło (RABAN i ZORBA)
    *** blad ***

  • 18. Data: 2004-03-09 09:36:51
    Od: h...@o...pl

    > systemu
    >
    > Stoi tam min. napisane:
    > "Specjaliści z "The Banker" przewidują, że jeśli podobny stan będzie się
    > w bankach utrzymywał dłużej, to grozi to wkrótce powstaniem "wysypek
    > zacofania".

    jako lekarz z wyuczenia zapytam:

    co to są wysypki zacofania?

    alergia na C++?

    ;-)

    pozdr.
    hidie

  • 19. Data: 2004-03-09 09:38:58
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > obecny to ZORBA3000 a nowy nie ma jeszcze nazwy
    > mozemy sobie tu jakoś go nazwać, ja mam szczęście do nazw bo parę moich
    pomysłów
    > się przyjęło (RABAN i ZORBA)

    Też na platformie AS/400 ?
    ZORBA3000 - to jakas kolejna implementacja standartowej ZORBY? Kilka bankow
    sie z niej (lub niego) wycofalo.
    RABAN - bardzo adekwatne :-)

    Pozdrrr. Reksio

  • 20. Data: 2004-03-09 09:45:01
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

    > obecny to ZORBA3000 a nowy nie ma jeszcze nazwy

    AFAIK nowy system PKO BP
    Allnova się nazywa

    prawdopodobnie od "Altamira Nova" [łac. nowa Altamira]

    pozdr.
    hidie