  • 1. Data: 2009-10-12 15:43:30
    Temat: Sudan a karty
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Czy w Sudanie (Chartum) sa bankomaty albo mozna placic karta (za bilet
    na samolot powrotny bede musial zaplacic)?
    Bo cos czytalem o jakims embargo USA (VISA, MC) ze to niby kraj
    wspierajacy terroryzm.
    Pozdrav
    TA

  • 2. Data: 2009-10-12 15:46:33
    Temat: Re: Sudan a karty
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > na samolot powrotny bede musial zaplacic)?
    > Bo cos czytalem o jakims embargo USA (VISA, MC) ze to niby kraj

    Najlepiej zrobisz, dzwoniac do swojego banku/bankow *i* Visy/MC.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2009-10-12 15:58:09
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości grup
    ws.onet.pl...
> [...]
    > na samolot powrotny bede musial zaplacic)?
    > Bo cos czytalem o jakims embargo USA (VISA, MC) ze to niby kraj

    Nie byłem wprawdzie w Chartumie ale wydaje mi się kompletnie niemożliwe aby
    na KRT nie były honorowane karty. Kompletnie. I żadna walka z terroryzmem
    raczej tego nie zmieni. Szkoda czasu na dowiadywanie się IMO. Zresztą
    przecież zawsze można przez internet kupić (tak, tam też).

  • 4. Data: 2009-10-12 21:02:54
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <havje3$ak9$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]

    > na KRT nie były honorowane karty. Kompletnie. I żadna walka z terroryzmem
    > raczej tego nie zmieni. Szkoda czasu na dowiadywanie się IMO.

    Mozliwe ze cie ci sie wydaje. Sam tego nie wymyslilem, a przeczytalem w
    przewodniku Bradta ('karty w Sudanie sa zupelnie nieprzydatne ze wzgedu
    na sankcje US&A'

    > Zresztą
    > przecież zawsze można przez internet kupić (tak, tam też).

    Nie zawsze.
    Dzieki za takie rady.
    Czy ty wiesz przynajmniej gdzie lezy Chartum?
    :-(

    TA

  • 5. Data: 2009-10-12 21:04:35
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <havj0p$l75$1@online.de>,
    Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> wrote:

    > Najlepiej zrobisz, dzwoniac do swojego banku/bankow *i* Visy/MC.

    Raczej Visy/MC. W mBanku i ING pytalem to odpowiedz byla w stylu 'nie ma
    takiego miasta, Londyn'.

    TA

  • 6. Data: 2009-10-12 22:28:55
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> wrote in message
    > T...@s...in.the.world wrote:

    > Najlepiej zrobisz, dzwoniac do swojego banku/bankow *i* Visy/MC.

    Zapytaem kiedy w Citi czy ich KK działa na Kubie, bo przecież działa na
    całym świecie. Konsultant się zmieszał i powiedział że nie wie.
    Odpowiadam - nie działa, bo karty banków amerykańskich nie działają.

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 7. Data: 2009-10-12 22:32:29
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości grup
    ws.onet.pl...

    > Mozliwe ze cie ci sie wydaje. Sam tego nie wymyslilem, a przeczytalem w
    > przewodniku Bradta ('karty w Sudanie sa zupelnie nieprzydatne ze wzgedu
    > na sankcje US&A'

    Naturalnie nikomu nie będzie przeszkadzało jeśli ktoś uwierzy w to, że nie
    da się zapłacić kartą na lotnisku... Zastanów się jednak jak USA mogą mieć
    wpływ na akceptowanie albo nie kart płatniczych. Jak sobie wyobrażasz taki
    mechanizm?

    > Nie zawsze.
    > Dzieki za takie rady.

    Proszę bardzo, do usług.

    > Czy ty wiesz przynajmniej gdzie lezy Chartum?
    > :-(

    Ależ wiem! Papua - Nowa Gwinea? Ludożercy!

    MSPANC

  • 8. Data: 2009-10-12 22:42:05
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Paź, 17:43, T...@s...in.the.world wrote:

    http://www.yahodeville.com/

    Spytaj się gościa. To ekspert od Afryki !

  • 9. Data: 2009-10-12 22:44:03
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 13 Paź, 00:32, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > wpływ na akceptowanie albo nie kart płatniczych. Jak sobie wyobrażasz taki

    Podobno Citka-Psitka nie użyjesz na Kubie. Ale to chyba bardziej
    chodzi o to, że jest to amerykański bank ?

  • 10. Data: 2009-10-13 00:34:07
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hb0ahg$tqn$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > wpływ na akceptowanie albo nie kart płatniczych. Jak sobie wyobrażasz taki
    No, po prostu brak odpowiednich umow i brak obecnosci VISY w tym kraju.

    TA