  • 41. Data: 2009-01-27 02:32:04
    Temat: Re: ShopSafe
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    AVS jest do zamowien zdalnych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 42. Data: 2009-01-27 07:17:26
    Od: m...@g...com

    On Jan 27, 3:32 am, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > AVS jest do zamowien zdalnych.

    Chyba tak - ale wg linka, który wrzuciłem stacje też stosują podobny
    system uproszczonej weryfikacji.

    mucher

  • 43. Data: 2009-01-27 07:36:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jan 2009 19:02:31 +0100, MK napisał(a):

    > Citi w PL to juz wydaje karty kredytowe z chipem

    Ups... od kiedy? Jakie?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 44. Data: 2009-01-27 18:36:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > Ups... od kiedy? Jakie?

    Jak zgubisz karte albo skonczy sie termin waznosci to bedziesz mogl poprosic
    o mikroprocesorowa. VISA (nie co-brand), a w najblizszych dniach tez MC.

    MK

  • 45. Data: 2009-01-28 07:39:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 19:36:13 +0100, MK napisał(a):

    > Jak zgubisz karte albo skonczy sie termin waznosci to bedziesz mogl
    > poprosic o mikroprocesorowa. VISA (nie co-brand), a w najblizszych
    > dniach tez MC.

    Aha, jakieś 2 tygodnie temu koleżanka dostała zwykłą MC i jest bez
    blaszek.

  • 46. Data: 2009-01-28 19:28:59
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "bradley. st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > (oraz czy chce
    > placic "w srodku" czy "na zewnatrz").

    Moglbys nieco rozwinac?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 47. Data: 2009-01-31 01:52:50
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 30 Sty, 16:32, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > W Polsce mBank np. wprowadził - lata temu - tzw. "eKarty", czyli karty
    > wyłącznie do płatności online (czy działa też MO/TO?). Idea podobna, tyle że
    > numer karty jest generowany raz, podczas jej wydawania.

    No tak, ale przy ShopSafe caly wic polega na tym, ze:

    - generowany numer jest inny za kazdym razem
    - ja decyduje jaka jest waznosc numeru
    - ja decyduje jaki jest limit transakcji dla danego numeru

    > Dużo ciekawszym rozwiązaniem jest brytyjsko-kanadyjski Ivobank
    > (www.ivobank.co.uk) - tutaj dostajesz "wirtualną kartę MasterCard" -
    > aplikację, która do każdej płatności generuje nowy numer karty.

    O, to to. Wlasnie to! :)

    > Przy czym jest ta "karta"
    > podłączona do autentycznego konta bankowego w tym Ivobanku - konta, na które
    > i z którego możesz robić przelewy. Nie wspomnę, że to wszystko za darmo.

    Bardzo fajne, chociaz jakies dziwnie wielostopniowe. Z konta na
    eWallet na karte wirtualna.

    > Przed momentem looknąłem i wygląda, że można u nich otwierać wirtualne konta
    > (z wirtualnymi kartami) jeszcze w paru innych krajach - FR, DE, ES, IT, NL
    > itd.

    Jeszcze nie. :)

    Unfortunatly we do not currently operate in your country. We will be
    launching in more countries shortly.We hope to service you in near
    future.

    Najbardziej mnie to "Unfortunatly" ubawilo :DDD

    Dzieki kashmiri! To chyba najbardziej zblizone do tego o co pytalem.
    Jeszcze zeby tylko PL dodali do listy, byloby swietnie.

  • 48. Data: 2009-01-31 15:42:47
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Po co komu taka kombinacja? Ja bym wolal zrobic przelew, skoro kasa i tak
    > od razu znika z konta. Sens placenia karta w necie jest wtedy, gdy jest to
    > odroczone.

    Nie tylko. Placenie karta jest bezpieczniejsze (przynajmnie teoretycznie).
    Jezeli przelejesz kase a nie dostaniesz towaru ani zwortu to musisz sie
    sadzic
    ze sklepem. Bankowi nic do tego. On swoja robote wykonal poprawnie.
    Troche inaczej wyglada sytuacja w przypadku kart. Jezeli nie dostaniesz
    towaru to zglaszasz reklamacje w banku i kasa wraca na Twoje konto.
    W praktyce zalezy to od banku (w jednym pojdzie to szybciej,
    w innym nie beda chcieli tego zrobic). Proponuje poszukac
    w archiwum informacji o bankructwie AFIAR AirPoloni
    i co robili klineci ktorzy za bilet placili karta a co Ci co mieli
    bilety oplacone przelewem.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 49. Data: 2009-01-31 19:17:37
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Marcin" <u...@u...eu> wrote in message
    [...]
> [...]
    > Troche inaczej wyglada sytuacja w przypadku kart. Jezeli nie dostaniesz
    > towaru to zglaszasz reklamacje w banku i kasa wraca na Twoje konto.

    Tu masz racje, ale jestes pewien, ze to tak dziala w przypadku tych
    wirtualnych kart o ktorych tu mowa?
    Jest jeszcze jeden plus placenia przelewem w takiej sytuacji -- w Polsce na
    bank wynegocjujesz lepsza cene przy platnosci przelewem niz karta. W krajach
    bardziej rozwinietych karty sa bardziej powszechne, aczkolwiek jak w
    taksowce w Sztokholmie dalem wybor: Visa czy Amex to odpowiedz byla jasna i
    prosta: Visa, bo oni mniej zdzieraja.

  • 50. Data: 2009-01-31 20:17:42
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 31 Sty, 14:17, "ygreko" <y...@...com> wrote:

    > Tu masz racje, ale jestes pewien, ze to tak dziala w przypadku tych
    > wirtualnych kart o ktorych tu mowa?

    Ja jestem - w przypadku ShopSafe. :) ShopSafe to "nakladka" na moja
    normalna karte, dodatkowa usluga wylacznie dla mojej wygody i
    bezpieczenstwa. A transakcje pojawiaja sie na wyciagu "podstawowej"
    karty.