  • 1. Data: 2009-01-26 15:22:26
    Temat: BFG - jaki PL bank gwarantuje do np. 500 000 PLN?
    Od: "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.com>

    Czesc,

    Czy jest jakis polski bank (dzialajcy w Polsce), ktory gwarantuje wklady do
    wyzszych kwot niz standardowe 50 000 EUR?

    Rozumiem, ze w kazdym banku Bankowy Fundusz Gwarancyjny - gwarantuje wyplate
    kapitalu do jakiejs kwoty...czy jesli zaloze konta w kilku bankach - to w
    kazdym mam gwarantowane do 50 000 EUR? Czy tylko ogolnie do tej kwoty ze
    wszystkich posiadanych kont bankowych w PL?

    Albo inaczej - jak zabezpieczyc pieniadze - czy lokaty gwarantuja
    bezpieczenstwo? A co jesli dany bank padnie?

    Dzieki za podpowiedzi.

    P.

  • 2. Data: 2009-01-26 15:44:16
    Temat: Re: BFG - jaki PL bank gwarantuje do np. 500 000 PLN?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 26 Sty, 16:22, "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.com> wrote:
> [...]
    > kazdym mam gwarantowane do 50 000 EUR? Czy tylko ogolnie do tej kwoty ze
    > wszystkich posiadanych kont bankowych w PL?

    Yea.

    Gwarancja jest na jednego "bankoklienta" [a taka sobie jednostke
    wykombinowalem] czyli na jednego klienta danego banku, ktory upada. W
    ramach jednego banku gwarancja jest laczna: tzn. niezaleznie ile masz
    w tym banku kont czy lokat, gwarancja jest jedna na 50 000 EURO.
    natomiast w ramach calego systemu bankowego nie ma limitu: masz 50 000
    EURO w kazdym banku, bankow jest ok. 600 ;-)

  • 3. Data: 2009-01-26 15:45:56
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Pawel wrote:
> [...]
    > wyplate kapitalu do jakiejs kwoty...czy jesli zaloze konta w kilku
    > bankach - to w kazdym mam gwarantowane do 50 000 EUR?

    Tak. W kazdym banku po 50k euro. Tylko pamietaj ze banki grupy BRE to
    jeden bank (a wiec mBank i Multibank gwarantuje lacznie max 50k euro)

    > Czy tylko ogolnie
    > do tej kwoty ze wszystkich posiadanych kont bankowych w PL?

    nie

    > Albo inaczej - jak zabezpieczyc pieniadze - czy lokaty gwarantuja
    > bezpieczenstwo? A co jesli dany bank padnie?

    Tego tak naprawde nikt nie wie - jak padnie jeden i zaczna padac kolejne
    ot nie wiadomo jak BFG wyjdzie - w teorii powinien zadzialac, ale
    wszystko zalezy od skali zjawiska.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2009-01-26 16:22:02
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Pawel pisze:
    > Czesc,
    > Czy jest jakis polski bank (dzialajcy w Polsce)
    zostało ich raptem kilka, ale niedługo może już nie będzie żadnego...

  • 5. Data: 2009-01-26 16:37:51
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Czy jest jakis polski bank (dzialajcy w Polsce), ktory gwarantuje wklady
    > do wyzszych kwot niz standardowe 50 000 EUR?

    Prawie spełnia Twoje wymagania Polbank
    http://www.polbank.pl/p1_7.html

    pozd
    as

  • 6. Data: 2009-01-26 16:42:44
    Od: BK <b...@g...com>

    On 26 Sty, 17:22, Radek Wroclawski <r...@n...pl> wrote:
    > Pawel pisze:> Czesc,
    >
    > zostało ich raptem kilka, ale niedługo może już nie będzie żadnego...

    dokladnie ok 600, to kilka? (z czego ok 570 spoldzielczych) :) :) :)

  • 7. Data: 2009-01-26 19:36:34
    Od: "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.com>

    > Prawie spełnia Twoje wymagania Polbank
    > http://www.polbank.pl/p1_7.html

    OK, dzieki za info, bardzo mi to pomaga ;)

    Teraz pytanie - gdzie jest najlepsza lokata - czyzby Noble Bank (12% powyzej
    200 k PLN)?

    Pozdr.P.

  • 8. Data: 2009-01-27 13:39:13
    Od: "PL" <u...@W...pl>

    > Teraz pytanie - gdzie jest najlepsza lokata - czyzby Noble Bank (12%
    > powyzej 200 k PLN)?

    Lipa ten Noble:

    *Lokata 12% w Noble Banku jest 3-miesięczną lokatą bankową, oprocentowaną
    12% w skali roku. Warunkiem zawarcia lokaty 12% jest dokonanie inwestycji w
    dowolny produkt strukturyzowany z oferty Noble Banku na kwotę dwukrotnie
    większą niż lokata. Minimalna łączna kwota inwestycji to 200 tys. złotych.
    Lokata 12% objęta jest gwarancją Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

  • 9. Data: 2009-01-28 14:40:28
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    BK pisze:
    > dokladnie ok 600, to kilka? (z czego ok 570 spoldzielczych) :) :) :)
    większość tych spółdzielczych jest mniejsza od oddziałów banków
    komercyjnych....

  • 10. Data: 2009-01-28 14:48:04
    Od: BK <b...@g...com>

    On 28 Sty, 15:40, Radek Wroclawski <r...@n...pl> wrote:
    > BK pisze:> dokladnie ok 600, to kilka? (z czego ok 570 spoldzielczych) :) :) :)
    >
    > większość tych spółdzielczych jest mniejsza od oddziałów banków
    > komercyjnych....

    Co ma jakosc do ilosci? ;-) Napisales, ze zostalo KILKA - a jest
    wiecej. Trzeba bylo napisac, ze to co zostalo to stanowi zaledwie
    kilkanascie % polskiego sektora bankowego - o to mozna by
    podyskutowac. Ale tak to poprostu strzelilas byka.