  • 11. Data: 2008-01-27 14:12:31
    Temat: Re: SFI w mBanku
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 27 Jan 2008 14:34:29 +0100, w <fni196$2gh$5@news.onet.pl>, Sarpedon
    <f...@b...cy> napisał(-a):

    > na pewno?

    mBank to pośrednik. Możesz nie podawać, ale nie zdziw się, gdy któreś
    towarzystwo odrzuci wniosek o zakup.

    W ogóle nie rozumiem po co chcesz sobie utrudniać życie, no ale skoro lubisz,
    to proszę :).

  • 12. Data: 2008-01-27 14:23:29
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Sarpedon wrote:

    > ale, jak juz wspomnialem, formularz przerzuca do nastepnego kroku
    > nawet jesli sie nie wpisalo nipu i danych us. a skoro nie trzeba, to
    > podawac nie bede.

    IMO we wniosku o eKonto zaznaczyłeś "z usługą maklerską". Nie zaznaczaj tego
    pola, to rubryki na NIP i US się nie pojawią. Wybróbowałem.
    SFI a usługa maklerska to nie jest to samo.

  • 13. Data: 2008-01-27 14:49:43
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Bogdan B. pisze:

    > IMO we wniosku o eKonto zaznaczyłeś "z usługą maklerską". Nie zaznaczaj tego
    > pola, to rubryki na NIP i US się nie pojawią. Wybróbowałem.
    > SFI a usługa maklerska to nie jest to samo.

    nie zaznaczylem uslugi maklerskiej, tylko "czyste" ekonto

  • 14. Data: 2008-01-27 16:43:10
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Sarpedon wrote:

    > nie zaznaczylem uslugi maklerskiej, tylko "czyste" ekonto

    Dziwne, bo ja wypełniając:
    https://form.mbank.com.pl/wnioski/ek/index.html?sprz
    edawca=ekonto_jakzaczac
    w zależności od pola: " z usługą maklerską" z następnym kroku albo jestem
    pytany o NIP i US, albo nie.

  • 15. Data: 2008-01-27 17:14:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 27.01.2008 Sarpedon <f...@b...cy> napisał/a:

    [...]

    > przy zakladaniu konta np. w polbanku nie wymagali ode mnie nipu bo do
    > belkowego takowy niepotrzebny

    Ale *chyba* jest potrzebny do IKE. A że SFI pozwala na inwestowanie w IKE,
    to pewnie proszą o NIP.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2008-01-27 18:34:58
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Ale *chyba* jest potrzebny do IKE.

    Bingo!!!

    > A że SFI pozwala na inwestowanie w
    > IKE, to pewnie proszą o NIP.

    Bez NIP-u dostęp do SFI będzie, ale z jednym wyjątkiem, bo umowy o IKE
    Fundusze nie przyjmą.

  • 17. Data: 2008-01-27 19:06:39
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Bogdan B. pisze:

> [...]
    edawca=ekonto_jakzaczac
    > w zależności od pola: " z usługą maklerską" z następnym kroku albo jestem

    no wlasnie. ja przy zakladaniu ekonta NIE ZAZNACZYLEM uslugi
    maklerskiej, wiec nie prosili mnie o nip, a teraz, czyli przy zakladaniu
    SFI, pojawia sie miejsce na takie dane

  • 18. Data: 2008-01-27 19:08:19
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    K.K. pisze:

    > Bingo!!!
    > Bez NIP-u dostęp do SFI będzie, ale z jednym wyjątkiem, bo umowy o IKE
    > Fundusze nie przyjmą.

    ja nie chce IKE, tylko fundusze w ramach "czystego" SFI

  • 19. Data: 2008-01-27 20:01:47
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    :
    > ja nie chce IKE, tylko fundusze w ramach "czystego" SFI
    Więc NIP podajesz lub nie. Samo podanie NIP-u nie jest tożsame z zawarciem
    umowy o IKE, a jedynie upraszcza procedurę w przyszłości, kiedy taką umowę
    zechce ci się podpisać.

  • 20. Data: 2008-01-28 17:16:49
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 27 Jan 2008 20:06:39 +0100, Sarpedon wrote:

    > no wlasnie. ja przy zakladaniu ekonta NIE ZAZNACZYLEM uslugi
    > maklerskiej, wiec nie prosili mnie o nip, a teraz, czyli przy zakladaniu
    > SFI, pojawia sie miejsce na takie dane

    NIP jest konieczny przy podpisywaniu umowy na IKE i eMAKLERa.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki