  • Data: 2022-05-24 00:43:00
    Temat: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, każdy hipo ma takie ubezpieczenie, że spłaci w całości jak kredytobiorca
    umrze?

    Wątpię

    > To obowiązkowe?

    Wątpię

    > Sądziłem, że obowiązkowe jest tylko ubezpieczenie (plus cesja na bank - a właściwie
    to można sobie
    > takie mieszkanie na kredyt drugi raz ubezpieczyć, tym razem "dla
    > siebie"?)

    Tak sobie - sumaryczna wypłata nie może przekroczyć wartości szkody,
    niezależnie od cesji. Żądanie wypłaty ubezpieczenia dwa razy = oszustwo.

    > mieszkania od zniszczenia,
    > bo to jest zabezpieczenie kredytu - a nie, że zabezpieczeniem kredytu
    > jest życie kredytobiorcy.

    W przypadku śmierci kredytobiorcy kredyt wchodzi do masy spadkowej. Czy
    ubezpieczenie coś tu zmieni - trzeba przeczytać drobne druczki.

    > A jak obowiązek, to jest towarzystwo, co ma obowiązek ubezpieczyć na życie każdego,
    kto zechce?
    > Albo przynajmniej każdego, co ma hipo?

    Jasne że nie.

    > I czy takie ubezpieczenie od razu na cały okres kredytowania się
    > wykupuje?

    Wątpię. Ale być może byłoby to możliwe - chociaż raczej niecelowe.
    Np. gdyby ktoś umarł - to po co kolejne składki?

    > Bo, choć może się mylę, bo nie mam, ubezpieczenie na życie wykupuje się na dość
    krótki,
    > określony czas, typu rok-dwa - i zawarcie umowy jest poprzedzone badaniem
    lekarskim.
    > I towarzystwo nie ma obowiązku umowy zawrzeć - i raczej nie zawrze, jak klient ma
    np. raka.

    Zależy od sumy. Spokojnie przy mniejszej sumie mogą zawrzeć umowę na
    podstawie wieku i ankiety. I to może być ubezpieczenie długoterminowe,
    ze składką płatną np. co miesiąc albo co rok itp.
    Albo np. ubezpieczenia firmowe - nic praktycznie nie wiedzą
    o pracownikach, poza wiekiem. Statystyka.
    --
    Krzysztof Hałasa