  • Data: 2022-05-23 16:45:11
    Temat: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 23 maja 2022 o 11:43:21 UTC+2 Marek napisał(a):

    > Ale po co spłacać jak się umrze albo jest w wieku, że raczej nie
    > dożyje się końca spłaty??
    > Kredyt jest ubezpieczony, ubezpieczenie i tak spłaci po śmierci.

    Hmm, każdy hipo ma takie ubezpieczenie, że spłaci w całości jak kredytobiorca umrze?
    To obowiązkowe?
    Sądziłem, że obowiązkowe jest tylko ubezpieczenie (plus cesja na bank - a właściwie
    to można sobie
    takie mieszkanie na kredyt drugi raz ubezpieczyć, tym razem "dla siebie"?) mieszkania
    od zniszczenia,
    bo to jest zabezpieczenie kredytu - a nie, że zabezpieczeniem kredytu jest życie
    kredytobiorcy.
    Hmm, z drugiej strony nikt nie zabrania się na życie ubezpieczać, i w sumie może
    rozsądnie to mieć,
    niezależnie od tego, czy masz (a raczej "czy ciebie ma") hipo - ale jeszcze raz - to
    obowiązek czy opcja?

    A jak obowiązek, to jest towarzystwo, co ma obowiązek ubezpieczyć na życie każdego,
    kto zechce?
    Albo przynajmniej każdego, co ma hipo?
    I czy takie ubezpieczenie od razu na cały okres kredytowania się wykupuje?
    Bo, choć może się mylę, bo nie mam, ubezpieczenie na życie wykupuje się na dość
    krótki,
    określony czas, typu rok-dwa - i zawarcie umowy jest poprzedzone badaniem lekarskim.
    I towarzystwo nie ma obowiązku umowy zawrzeć - i raczej nie zawrze, jak klient ma np.
    raka.

    > IMHO nie ma sensu spłacać wcześniej hipo, lepiej te środki
    > przeznaczyć na coś co na starość się nie da robić.

    Stracić pracy. Przez głupie zachcianki i wymysły ;>