  • Data: 2022-02-23 14:42:39
    Temat: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zdzichu500 <n...@n...org> writes:

    > Jest, ale na te wszystkie zdarzenia jest osobno wylistowana składka na
    > ubezpieczeniu.

    Aaaa... duża? :-)
    Bo generalnie rozbicie składek ma sens tylko w sytuacji, gdy klient może
    wybierać dowolne z części. Jeśli nie, to nie sztuka pokazać
    ubezpieczenie, w którym składka za X jest nawet ujemna, za to płaci się
    potrójnie za Y.

    Napisz ile łącznie płacisz za to ubezpieczenie, np. jaka to część sumy
    ubezpieczenia.

    > W pracy biurowej chyba ciężko o jakieś poważne wypadki. W każdym razie
    > nie kojarzę żadnego.

    No ale jednak nie jest ich zero. Gdyby było, to tym bardziej
    ubezpieczanie się od nich byłoby bezsensowne.

    > No i weź pod uwagę, że tutaj właściwie chodzi o
    > wypadki i "szybkie" choroby. Jak ktoś by chorował dłużej (chyba
    > powyżej pół roku) to przecież już nie będzie pracownikiem i
    > ubezpieczenie go niestety nie obejmie.

    Ależ nie. Tak mogłoby być gdyby przez pół roku był na zwolnieniu.
    Natomiast ludzie chorzy pracują latami - po prostu choroba nie
    uniemożliwia im pracy.

    > Oczywiście pełna racja. Mi chodzi jedynie o to, że istnieją
    > okoliczności w których zadłużanie się kraju ma sens.

    Byłbym skłonny zgodzić się na możliwość zadłużenia w sytuacji wojny
    albo czegoś podobnego. W dalszym ciągu to niczego nie zmienia w kwestii
    obecnych długów rządowych.
    --
    Krzysztof Hałasa