    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: spłacić wcześniej kredyt hipo czy może nie?
    Date: Sat, 29 Jan 2022 02:58:54 +0100

    "Robert_DF" 61f25223$0$548$6...@n...neostrada.pl

    > jak można nie brać kredytu, który się spłaca już od kilku lat?

    Trzeba cofnąć czas. Można też zawczasu pomyśleć o niebraniu.
    Jedni cofają (zazwyczaj ;) nieskutecznie) czas, inni przewidują...
    Jedni przewidują skutecznie, inni przewidują niezbyt skutecznie...

    > problem nie dotyczy sytuacji: brać czy nie (i co wtedy) tylko
    > czy spłacić całość (lub część) w sytuacji, gdy kredytobiorca
    > posiada wolne środki na spłatę

    Dziś nie zrezygnuje z wzięcia? -- owszem, ale dziś może pomyśleć jakoś tak:
    - wczoraj wziąłem, choć dziś nie wiem, co z tym kredytem uczynić
    - tedy dziś pomyślę o tym, co będzie jutro, zanim coś uczynię...

    Problem w tym, że kolejna szansa jest zawsze mniejsza niż wcześniejsza...
    Coś na kształt podnoszenia pudełka:
    - przyłożyłem 10N do pudełka, ale okazało się za ciężkie -- ważyło 12N
    - tedy następnym razem przyłożę 14N, choć mógłbym od razu dać ze 200N
    - niestety następnym razem to pudełko ważyć będzie nie 10N, nie 12N,
    nie 14N, ale aż 18N... przyłożenie 14N nie dźwignie pudełka, będzie
    potrzebna kolejna szansa i cyrk powtórzy się, gdyż to pudełko znów utyje...

    Jeśli ktoś nie umie zarządzać finansami -- raczej porada grupy mu nie pomoże.

    -=-

    Na lekcjach religii uczono mnie:
    - człowiek na rozwidleniu dróg pyta Boga:
    - mam iść w prawo czy w lewo?
    - w prawo
    - przemyślał podpowiedź i poszedł w lewo
    - po jakimś czasie uznał, że pobłądził,
    ale doszedł do kolejnego rozwidlenia

    - mam iść w prawo czy w lewo?
    - w lewo
    - pomyślał, że poprzednio droga w lewo była
    zła, więc tym razem skręcił w prawo... to
    był kolejny błąd...

    Człowiek nie był ;) bezmyślny...

    -=-

    Jak ktoś o zdrowych zmysłach może pytać obcych mu ludzi na grupie,
    co ma uczynić z szmalowym ekwiwalentem mieszkaniowym?... Nawet wtedy
    takie pytanie nie ma sensu, gdy odpowiadający dobrze życzą pytającemu,
    gdyż i nie znają możliwości pytającego, i nie są ekspertami...

    -=-

    Na początku bw. dowiedziałem się o bańkach i tragediach Amerykanów...
    Pomyślałem, że opowiadania są nieprawdziwe, bo jakże mądrzy ludzie
    (uznałem, że w USA są tylko mądrzy) mogliby być aż tak głupi... Po
    2007 roku pękały polskie (nie tylko polskie) bańki mieszkaniowe...
    Uznałem, że kolejnej wtopy nie będzie... Przyszła pandemia, ludzie
    rzucili się na mieszkania, komercyjni bankierzy przestrzegali, ale
    Glapiński uspakajał -- obstawiałem tych pierwszych, lecz Glapiński
    wydawał się być przekonującym...

    Pewnego razu przeczytałem artykuł jakiejś pani wieszczącej katastrofę.
    - jeśli nawet twoja fryzjerka mówi ci, że trzeba kupić mieszkanie, to
    znaczy, iż interes właśnie dobiega kresu...

    Niebawem stopy w Polsce ruszyły q niebu...

    -=-

    Zamiast szukać pomocy na grupie -- warto szeroko rozejrzeć się...
    Konkretnych, specyficznych, szytych na miarę potrzeby rozwiązań
    zapewne nie ma, ale można wiele zyskać dzięki temu rozejrzeniu_się...

    --