  • Data: 2004-01-22 16:33:01
    Temat: Re: reklamacja przelewu
    Od: "Dżony Bigut" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Nawara <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał(a):

    > Oczywistym jest, że reklamację może złożyć jedynie ZLECENIODAWCA [bo to jego
    > zlecenie nie zostało zrealizowane poprawnie] w banku ZLECENIODAWCY [bo ten
    > bank nie wykonał zlecenia do końca].

    Zakładasz z góry że to bank zleceniodawcy nie wykonał zlecenia do końca. Bank
    zobowiązuje się przkazać środki zgodnie z dyspozycją klienta do drugiego
    banku (a konkretnie do KIR) i IMHO na tym kończy się jego odpowiedzialność za
    wykonanie tej usługi. Bank zleceniodawcy nie może gwarantować co z przyjętymi
    środkami zrobi bank odbiorcy. Wydaje mi się że sprawą otwartą jest to czy
    bank zleceniodawcy zobligowany jest do sprawdzenia w banku odbiorcy
    poprawności wykonania tej usługi. Swoją drogą ciekaw jestem czy jest to jakoś
    prawnie uregulowane?
    Pozdrawiam
    DżonyBigut