    Date: Mon, 10 Jan 2022 22:29:40 +0100
    Subject: Re: polski ład a kredyty?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <spqej2$1tr8$1@gioia.aioe.org>
    <s...@p...org>
    <61c38d3c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <61ceb602$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <m...@p...waw.pl>
    <61db50ca$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    From: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 09.01.2022 o 23:33, Krzysztof Halasa pisze:

    > Np. wszystkie "indywidualne" usługi są takie.
    >
    > To niekoniecznie są fanaberie. Ale nawet gdyby były - to co z tego?
    > To w dalszym ciągu prawdziwa inflacja, a nie to, że TV albo czekolada
    > nie zdrożała (wraz ze zmianą wielkości - 100 -> 90 g, pomijam już ilość
    > kakao).

    Chyba bez przykładu na dużą inflację przez lata się nie obejdzie. Ja
    sobie znalazłem taki absurd:
    No kiedyś w każdej wiosce i mieścinie był kowal bo prawie każdy miał
    konia. I jak czytałem w jakimś dodatku historycznym kiedyś bogaci ludzie
    w Europie byli wożeni wozami z tymi końmi na pielgrzymkę do Jerozolimy.
    Załóżmy, że dzisiaj ktoś ma taką fantazję i chciałby odbyć taką podróż z
    PL do Izraela wozem z końmi. Być może da się to za jakieś ogromne
    pieniądze zorganizować. Ale przez postęp techniczny nie ma to sensu. Bo
    dzisiaj za nieporównywalnie mniejsze pieniądze można w kilka h dostać
    się tam samolotem. I pewnie jakby policzyć ile taka podróż koniem
    kosztuje dzisiaj a ile kosztowała kiedyś (jak to dobrze policzyć? może w
    uncjach złota) to może wyjdzie jakaś duża inflacja ale z punktu widzenia
    człowieka bez takiej fantazji jest dużo taniej bo on porówna cenę
    wielodniowej podróży wozem (na którą stać było jednak bardzo zamożnych
    ludzi)do ceny biletu lotniczego (na który obecnie może sobie pozwolić
    osoba o średnich dochodach).

    Pozdrawiam,
    Zdzichu