    From: Karol S <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: po co karta kredytowa?
    Date: Fri, 04 Aug 2006 09:48:28 +0200

    Robcio wrote:

    > karta kredytowa w relacji z debetowa jest:
    > - wygodniejsza (akceptuja prawie wszedzie)

    ok, racja

    > - BEZPIECZNIEJSZA (nie ma pinu)

    to nie argument, są debetówki bez pinu i kredytówki z pinem

    > - stanowi o twojej wyplacalnosci zawsze i wszedzie

    debetówka też, pod warunkiem że ją zaakceptują

    > - dostajesz darmowy kredyt na jakies 20-50dni, rozliczasz sie z bankiem raz
    > na miesiac

    Czyli w praktyce, żeby nie płacić haraczu, mogę obracać wolnymi środkami
    w wysokości mojej wypłaty. Marny na tym zysk.

    > - zablokowana kasa w razie problemow to nie twoja kasa i nie twoj problem

    No własnie, jak to z tym jest? Powiedzmy że ja zrobiłem zakupy za 500 zł
    a złodziej za 1000 zł. Reklamuję transakcję, jej rozpatrywanie się
    przeciąga, i co? Bank wymaga ode mnie spłaty tylko 500 zł?

    > - dla mnie kredytowka to swietny sposob na kontrolowanie wydatkow, od reki
    > mam listo co gdzie, kiedy i za ile kupilem

    to załatwi również debetówka

    > - czasem przy drozszych kartach dostaje sie calkiem niezle ubezpieczenia i
    > opcje zbierania punktow badz mil.

    przy droższych kartach to masz te bonusy wliczone w cenę karty

    Jak dla mnie karta kredytowa to niepotrzebny bajer. Może się przydać tym
    którzy potrzebują dużej płynności, albo płacą w dziwnych miejscach, ale
    przeciętny Kowalski raczej na tym nie skorzysta. Karta debetowa ma
    zupełnie wystarczającą funkcjonalność i mniejsze koszty.

    Karol