  • Data: 2002-03-24 10:17:48
    Temat: Re: paranoja polskiego prawa
    Od: "Stefan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:0738.00007228.3c9b5386@newsgate.onet.pl...

    > a ty znowu swoje....
    >
    > jeżeli twierdzisz, że to nie kwestia wieku to dlaczego jest takie ostre
    > rozróżnienie w prawie pomiędzy dorosłymi i dziećmi ? dlaczego na przykład
    > spożywanie alkoholu (palenie papierosów) dozwolone jest od 18 roku życia?
    > nie jest to przypadkiem związane z pewną dorosłością?
    To nie jest kwestia wieku, a zaufania! W Polsce i innych krajach
    europejskich dominuje w prawdodawstwie tendencja do kodyfikowania
    wszystkiego co możliwe, przy pozostawieniu minimum wolności decyzyjnej
    jednostce. Tymczasem doświadczenie wskazuje, że lepiej sprawdzają się
    kodeksy opierająca się w pewnym zakresie na zaufaniu do obywatela. Wracając
    do tematu prawa jazdy: uważam, że powinno dopuścić się tzw. tymczasowe prawo
    jazdy od 16 roku życia, dopuszczające ruch tylko w obszarze zabudowanym
    miejscowości, w której się mieszka, oraz wszędzie ale w towarzystwie
    prawnego opiekuna! Jeżdżąc, nawet sporadycznie, przez dwa lata można nauczyć
    się jeździć, a przez to, jestem przekonany, nie zwiększy się liczba
    wypadków, a może wręcz przeciwnie.
    > a poza tym robi się NTG
    Zgoda.