  • Data: 2018-08-01 14:23:12
    Temat: Re: nowy atak
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-31 o 19:27, Akarm pisze:

    > No to wytłumacz, jak można inaczej rozumieć aparat?
    > Wydaje mi się to raczej niemożliwe.
    > Przecież aparat to aparat, średnio inteligentny człowiek zna bardzo dużo
    > różnych aparatów. Choćby bardzo popularne: ortodontyczny, destylacyjny,
    > radiowy, telewizyjny, państwowy, partyjny, przymusu, telefoniczny,
    > słuchowy, fotograficzny, mowy, gębowy, niektórzy ludzie znają nawet
    > mniej popularne, jak bernoulliego.
    > A skoro rozmowa dotyczy aparatów telefonicznych, to raczej nie ma
    > możliwości pomylenia ich z np. destylacyjnym. :D

    Z tym, że nie jestem średnio inteligentny chętnie się zgodzę.
    Dla mnie:
    aparat radiowy = radio,
    aparat telewizyjny = telewizor,
    aparat telefoniczny = telefon.
    Ale
    aparat fotograficzny = aparat (a nie fotograf).

    Jak zrozumiałeś słowo aparat w mojej wypowiedzi:
    "Na razie w telefonie korzystam z rozmów, SMS-ów i aparatu."
    Bo jeśli jako telefoniczny to winszuję umiejętności czytania ze
    zrozumieniem.
    A jeśli zrozumiałeś jako fotograficzny to skoro w kolejnej wypowiedzi w
    tym samym poście:
    "Tylko, że aparat też się przydaje mieć zawsze pod ręką."
    zrozumiałeś aparat już jako telefoniczny to winszuję ogarniania kontekstu.

    W każdym razie tak, czy siak - moje gratulacje.
    P.G.