  • Data: 2012-06-06 12:35:42
    Temat: Re: nieświadomość a poręczenie
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.06.2012 11:50, Piotr Gałka pisze:

    > wiadomości news:jqls2b$hju$1@inews.gazeta.pl...

    > A mnie się od zawsze zasada "nieznajomość prawa szkodzi" wydaje
    > nierównym traktowaniem obywateli.
    > Dlaczego przedstawiciele jednego zawodu mają być uprzywilejowani? Czy
    > nie jest to może sprzeczne z Konstytucją, gdzie na pewno coś o równości
    > jest napisane?
    > Ta zasada miałaby sens, gdyby prawo było proste i logiczne, ale jest ono
    > (czy to tylko ja podejrzewam, że celowo?) komplikowane poza granice
    > rozsądku.

    I tutaj widać, że nawet nie próbowałeś zajrzeć do przepisów o wekslach i
    zakładasz że są jakieś superskomplikowane.

    A ustawa dot. weksli jest superprosta. Jest wręcz wzorem, jak powinno
    się ustawy pisać. Jak ją pierwszy raz czytałem, nie mogłem oprzeć się
    wrażeniu że nie ustawę czytam tylko jakiś skrócony poradnik jak stosować
    weksle.

    [...]
    > Czym od zasady "nieznajomość prawa szkodzi" różni się zasada
    > "nieznajomość fizyki szkodzi"?

    Niczym. I jak ktoś spadnie z 5 piętra to się zabije, bo dozna
    odpowiednich przyśpieszeń niezależnie od tego czy się w szkole uczył czy
    nie. Czy jest pełnoletni czy dziecię nierozgarnięte.

    p. m.