  • Data: 2012-01-09 20:34:15
    Temat: Re: mbank - 2 odpowiedzi na jedno pytanie
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    szymek wrote:

    > Nie znalazłem takiego przepisu w ordynacji podatkowej

    > Czyli mogę rozliczac się z kontrachentami bez posiadania rachunku
    > bankowego

    To po co pytasz czy możesz używać jak nie chcesz?
    Nikt nie nakazuje posiadania czy używania rachunku, bo przepisy nakazuja
    jedynie
    nieliczne operacje dokonywać bezgotówkowo - np ZUS za siebie
    (ustawia o sus- art 47.4b) czy np zapłata podatku
    gdy rozliczasz się na KPiR (ordynacji - art 61) i do tego celu wystarczy
    jakiś zwykły ROR.
    Limit graniczny kwotowy i źródło ktoś juz podał.
    Ale jak już zaczniesz używac jakiś tam prywatny rachunek do celów
    działalnosci,
    to istnieje obowiązek podania tego rachunku do wiadomości UM czy tam US
    w zgłoszeniu identyfikacyjnym czy aktualizacyjnym (jakiś tam druk EDG)
    Jest zapis w ustawie o zasadach ewidencji podatników i płatników - art 5.4