  • Data: 2002-02-15 07:54:33
    Temat: Re: mBank nie klamie, ale i nie mowi prawdy ;-)
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 8,65% * 0,8 = 6,92%
    >
    > Efektywne (po uwzglednieniu miesiecznej kapitalizacji) bedzie wynosilo:
    >
    > (1+(0,8 * (0,0865/12))^12 = 1,071438, czlyli 7,1438%
    >
    > No ladnie. Jesli inflacja w okresie marzec 2002 - marzec 2003 wyniesie 5%
    > (taka jest moja prognoza), to realne dochody odsetkowe w mBanku wyniosa w
    > ciagu toku tylko 2,0417%. (1,071438 / 1,05)
    >
    > Czyli koniec ELDORADO. Skonczylo sie zarabianie na lokatach bankowych.
    > Moze wiec faktycznie teraz nieruchomosci? A moze akcje? A moze jednak
    > waluty???

    W krotkiej perspektywie pozostaja lokaty dyskontowe chroniace przed
    podatkiem np w Lukasie na 90 dni (nom. 8%) przeliczajac na oproc. efektywne
    w skali roku daje 8,41%, a potem pozostaja tylko waluty bo kto bedzie placil
    podatek od inflacji?? Zastanawia mnie opodatkowanie obligacji zerokuponowych
    kupowanych przez gielde, czy tu tez bedzie podatek, a jezeli tak to kto i w
    jakim momencie go zaplaci?