    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kupować mieszkanie?
    Date: Sat, 11 Oct 2008 12:53:38 +0200

    rafal pisze:

> [...]
    > pierwotnym!
    > Właśnie mam ofertę przed sobą - mieszkanie 2 metry mniejsze niż to na
    > które się zasadzam, z miejscem postojowym w hali pod budynkiem (czyli
    > tak samo jak u mnie) jest o 47 tyś droższe! A nie wiem czy będzie równie
    > dobrze nasłonecznione, czy rozkład pomieszczeń równie sensowny...
    > Jeszcze większe dysproporcje cenowe zauważyłem przy mieszkaniach
    > mniejszych, około 45 m2. Tam różnice pomiędzy rynkiem wtórnym a
    > pierwotnym sięgają nawet 55 tyś zł (stan sprzed miesiąca, może coś się
    > zmieniło). Cóż... nie do każdego dociera, że ceny idą w dół i że jak

    Po pierwsze - ceny wywoławcze rzadko są równe cenom transakcyjnym.
    Po drugie - Twoje mieszkanie będzie gotowe za 1-2 lata. do tego czasu
    musisz gdzieś mieszkać/płacić odsetki od kredytu na nowe mieszkanie.
    Po trzecie - jak jest stan wykończenia gotowych mieszkań i Twojego.
    Po czwarte - w niższej cenie dostajesz premię za ryzyko niepodpisania
    aktu notarialnego.
    Po piąte - pole i las jest teraz, w przyszłości moźe być przedszkole,
    szkoła i obwodnica ;)
    Po szóste - widać nie za bardzo chcą sprzedać, skoro czekają na klienta
    do upadłego. Poczekaj jeszcze jakiś czas i te mieszkania będą sprzedawać
    komornicy ;)

    > - deweloper wybudował w okolicy 2 osiedla (w tym wyżej wspomniane) i
    > planuje kolejne 3 (moje i jeszcze dwa). Tak jakby nie myślał o zwijaniu
    > interesu tylko rozwoju ;p

    dobrymi chęciami....

    > Na prawdę nie zauważyłem, żeby na rynku gotowych mieszkań w ciekawych
    > lokalizacjach można było przebierać w ofertach. Może źle szukam :(

    http://www.allegro.pl/22570_warszawa.html?order=t&vi
    ew=gtext

    120 tyś ogłoszeń :-P

    --