    From: Maverick <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny - od czego zaczac?
    Date: Mon, 05 Jan 2009 13:56:12 +0100

    Cubus wrote:

    > Nie. Przez cały czas kredytowania rata obliczana jest od początkowej
    > kwoty kredytu. Jedyne co się zmienia to proporcja części odsetkowej
    > do kapitałowej w racie kredytu.

    W umowie kredytowej jest ot okreslone, zazwyczaj przyjmuje sie ze ilosc
    rat jest stala (30 lat po 12 miesiecy) a wiec przy zmianie
    oprocentowania zmienia sie wysokosc rat.

    Nijak sie to jednak ma do wypowiedzi mojego przedpiscy (czyli Ciebie),
    ktory twierdzil ze
    "Większość kredytów ma jednak ratę stałą. Więc wzrost oprocentowania
    mający miejsce w 25. roku daje tak samo po tyłku jak w pierwszym. "
    i to wlasnie stwierdzenie negowalem. Jedyne co to nie uscislilem - ale
    sens zostal zachowany. Bo z twojego postu wynikalo jakby oprocentowanie
    liczylo sie np od kwoty kredytu udzielonego (a wiec wtedy byloby stale -
    i jego zmiana czy w pierwszym czy w ostatnim roku tak samo by
    oddzialywala na kwote wplacanej raty)

    --
    Regards,
    Maverick