  • Data: 2005-03-08 22:52:02
    Temat: Re: konto dolarowe i wyplata gotowki w USA
    Od: AP <c...@e...dyndns.org> szukaj wiadomości tego autora

    In article <d0l6qk$955$1@inews.gazeta.pl>, witek7205
    @gazeta.pl.spam.invalid says...

    > a tu cię boli.
    > Gotówkę bez prowizji wypłacisz w każdym supermarkecie jako cash back.
    > po prostu doliczą to do rachunku.
    > Jak działają z tym polskie karty to nie wiem.
    > Może ktoś wie, to niech się pochwali.

    Cash back na karcie kredytowej jest traktowane jako "cash advance" i
    jako takie podlega stosownym oplatom. Cash back ma sens jedynie w
    przypadku kart debetowych. Niestety nei wiem czy istnieje konto walutowe
    w Polsce z podlaczona karta debetowa.

    ZDECYDOWANIE odradzam wyplate gotowki na karte kredytowa!

    > Możesz jeszcze zrobić inną rzecz. Ale to na krótki czas.
    > Weź gotówkę i w pierwszy dzień kup na poczcie money order na taką kwotę
    > ile masz im zapłacić.
    > Jak będziesz płacił im kilka razy to kup ich po prostu kilka.
    > Jak wpiszesz ich nazwisko, to nikt oprĂłcz nich tego nie zrealizuje.
    > Zgubione, skradzione nie stanowi problemu. Tylko numery sobie zostaw.
    > Mozesz też wpisać swoje i potraktować ich po prostu jak bank, a money
    > order jako czek.

    Nie wiem czy w Polsce wydawane sa manyorders a jesli nawet to zapewne w
    zlotowkach (albo w dolarach ale wpalata przyjmowana w zlotowkach).
    Jezeli juz, to po prostu czeki podroznicze beda lepszym rozwiazaniem (z
    czekow podrozniczych w stanach najbardziej popularny jest jednak Amex
    ..... mozesz zaplacic czekiem za cos .... a reszte wybrac w gotowce ....
    oczywiscie mowie o kwocie $50-$100 reszty) Jesli potrzebowalbys wiecej
    to po prostu mozesz spieniezyc czeki w banku. Problem oczywiscie z
    oplatami. Nie wiem jakie sa w Polsce oplaty za wydanie czekow
    podrozniczych Amexa

    AP