    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kilka pytan na temat kart debetowych
    Date: Fri, 23 Jun 2006 20:38:42 -0500

    l.b wrote:

    > Mam kilka Kart kredytowych i kazda jest wypukla!
    To jeszcze o niczym nie świadczy, że tak jest zawsze.

    > Powiedz mi co to za fenomen, ze Karta kredytowa jest plaska -
    > a co ciekawe o czyms takim czytam wylacznie na stronach polskich...

    jak najbardziej takie karty istnieją. jak przszukasz archiwum gruoy
    jakieś rok, dwa wstecz, to nawet przykłady takich kart były tu podawane.

    > O!:)) A pokaz mi taka kredytowke ktora ma limit tak wielki jak pozyczka:)

    Jest to indywidualna umowa pomiędzy tobą a wystawcą karty.
    Jeżeli posiadasz dom sporo warty, to dostaniesz kartę spokojnie
    przekraczającą twoje wielomiesięczne dochody, tak samo jak dostaniesz
    pożyczkę pod jego hipotekę.

    > Duzo jest takich ktore tylko nazwe maja kredytowa - ale tak naprawde jest
    > karta platnicza lub debetowa. Juz sie z tym spotkalem.

    Co to za rodzaj karty "karta płatnicza" ?

    Taka sytuacja, że więcej kart jest debetowych niż kredytowych jest w
    Polsce. Po prostu bank ponosi mniejsze ryzyko bo gra się pieniędzmi
    klienta na jego koncie.

    Karta kredytowa to pieniądze banku i w razie przekrętu to bank utopił
    swoje pieniądze do czasu odzyskania ich od klienta.
    A przy polskiej skuteczności prawa żaden bank nie będzie się w to bawił.

    Karty debetowe stały się popularne w ostanich, powiedzmy dziesięciu
    latach dzięki łączności elektroniczej, gdzie można sprawdzić ile dany
    delikwent ma na koncie w czasie prawie rzeczywistym.
    Czasy wcześniejsze to popularność kart kredytowych, których na rynku
    jest wciąż więcej niż kart debetowych.
    Normalnie żaden myślący człowiek nie będzie narażał stanu własnego konta
    posługując się kartą debetową, skoro może to ryzyko przerzucić na bank.