  • Data: 2019-08-02 12:15:56
    Temat: Re: karty wielowalutowe
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-02 o 11:59, d...@g...com pisze:

    > Jestem tego świadomy i dlatego w przypadku Revoluta dodaję środki jedynie wtedy,
    gdy robię transakcję kartą. Teraz na przykład mam tam zaledwie kilka złotych, bo nie
    planuję w najbliższym czasie używania tej karty.

    Tymczasem część osób traktuje kartę jako dodatek do konta walutowego.
    Dla nich polskie banki będą ciekawą alternatywą.

    Wydaje mi się (sam nie korzystam), iż Revolut skanuje dokument
    tożsamości. Nie da się tego obejść. Sądzę, że część klientów woli jednak
    nadzór krajowy na instytucjami, które przechowują tak wrażliwe dane
    (patrz: kradzież tożsamości).

    > Ciekaw jestem, czy będą ludzie, którzy podejmują/podejmą ryzyko wykorzystania
    Revoluta do kupowania akcji:
    > https://www.rp.pl/Gielda/190809985-Revolut-Darmowy-h
    andel-akcjami.html

    Co więcej - Revolut już umożliwia zakup walut po cenie międzybankowej.
    Właściwie powinien tą usługą wykosić wszystkie kantory internetowe w PL.
    Zdaje się jednak, że tak nie jest...

    > Chyba po brexicie Revolut miał działać w UE w oparciu o litewską licencję bankową:
    > https://www.lb.lt/en/sfi-financial-market-participan
    ts/revolut-bank-uab
    > Wtedy chyba środki byłyby objęte gwarancjami litewskiego BFG, czyli też do 100000
    EUR.

    Jeśli w PL padnie bank - inny (ostatnio Santander) wypłaca w kilka dni
    chronione depozyty. Nie wiem czy ktoś w praktyce korzystał z gwarancji
    litewskich. Jak to wygląda? Ile trwa? Czego wymaga? Praktycznie... A nie
    w teorii...