eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikarty hybrydowe (chip + pasek magn) i zachowanie terminali › Re: karty hybrydowe (chip + pasek magn) i zachowanie terminali
    From: "Valdek" <v...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty hybrydowe (chip + pasek magn) i zachowanie terminali
    Date: Sat, 1 May 2010 09:42:00 +0200

    "MarcinF" news:4bdb6073$0$17089$65785112@news.neostrada.pl

    > zastanawialem sie czy da sie jakos wymusic potwierdzanie transakcji
    podpisem,
    > ale to przeciez tez bardziej zalezy od terminala i nawet gdyby transakcja
    > z paska przeszla to pewnie potwierdzenie w terminalu chipowym zawsze jest
    pinem

    Nie zawsze - dobitnie o tym swiadcza delfinki z zablokowanym chipem, którymy
    jakis czas temu dokonywalem kilkunastu transakcji na terenie UK.
    Transakcja przechodzila z chipa, ale... ku zdziwieniu mojemu jak i samej
    obslugi nie podawalem zadnego pinu, natomiast musialem sie podpisac na
    swistku.

    > w takim razie chyba jedynym sposobem na bezpieczna hybryde jest
    przerobienie
    > jej na chipowa :)

    Niby tak, ale co np. zrobisz z taka karta w Realu gdzie kasjerki nagminnie
    mimo, ze widza chip na karcie przesuwaja ja przez terminal najpierw paskiem
    by potem wpakowac ja w odpowiednia szczelinke pinpada... Jezeli skasujesz
    pasek to rozumiem, ze transakcja ww. przypadku nie dojdzie do skutku. Dobrze
    rozumiem?