    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 6 Nov 2020 10:58:45 -0800 (PST)
    Subject: Re: karta wielowalutowa
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 6 listopada 2020 15:01:04 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > A pin?
    > Wysyłają, czy sam nadajesz?

    Miałem wcześniej napisać: "a jaki bank czy inny fintech znasz, który jeszcze wysyła?"
    - a tu wracam i w skrzynce niespodzianka - koperta z PINem.
    Ale to do dodatkowej kredytówki.
    Jedna sprawa, że głupota - karta wysłana kurierem, PIN listem zwykłym.
    Żona była w oddziale podpisać dokumenty 27 października z rana, kartę kurier
    przyniósł 29.X rano - a stempel na kopercie z PINem też z 29.X, doszedł dziś.
    Więc po co wysyłać kartę kurierem jak na PIN i tak 1,5 tygodnia czekasz?
    Z drugiej strony po co wysyłać PIN w kopercie jak wiadomo, że użytkownik karty
    dodatkowej ma dostęp do ST, bo ma i rachunki i swoją KK?
    A z trzeciej - skoro wysyłają do dodatkowych, to czemu nie do głównych?

    Chyba że wysyłają tylko do kart zamawianych w oddziale (a nie do tych przez net)...
    Ciekawe, czy do głównych też, czy tylko dla dodatkowych - albo może tylko do tych
    dodatkowych, dla których do oddziału musi przyjść również użytkownik (mc world i visa
    platinum - użytkownik musi chyba na piśmie zaakceptować objęcie ubezpieczeniem) - bo
    do tych "gorszych" KK wystarczy od jakiegoś czasu obecność tylko posiadacza karty
    głównej - a już nie pamiętam, czy do dodatkowego pajacyka (za którego dostałem 150zł
    :) przyszedł w lutym PIN w kopercie.

    A co do cinkciarza - sam nadajesz PIN po aktywacji karty.
    Do aktywacji trzeba wpisać CVV2, więc nie da się aktywować przed otrzymaniem karty.
    No i jeszcze kod jednorazowy - domyślnie mailem, ew. SMS.

    > Przed czy po "aktywacji"?

    Hmm, a widziałeś gdzieś możliwość nadania pin przed aktywacją?

    Ja pamiętam głupotkę przy zamawianiu karty HCE chyba w santanderze - ST nie
    proponował nadania PINu (przy aktywacji plastiku przypomina o PIN), więc tego nie
    zrobiłem, a potem się naciąłem przy płatności na ponad 50zł.