-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganew
s.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-
spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
References: <1...@g...com><nh5vum$1l29$1@gio
ia.aioe.org><5...@g...com><nh7ru
1$13s$1@node1.news.atman.pl>
<nh8q36$1b97$1@gioia.aioe.org><1tjzb5tw25e8k.1oz0x3uin03rh$....@4...ne
t><m...@p...waw.pl><573da16d$0$22830$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@p...waw.pl><1...@4...com><57
42d9d6$0$661$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
In-Reply-To: <m...@p...waw.pl>
Subject: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
Date: Tue, 24 May 2016 12:02:08 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 124
Message-ID: <574426a3$0$698$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.153.225
X-Trace: 1464084132 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 698 83.30.153.225:55776
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:623331
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
"J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
>> O ile sie orientuje to nawigator byl zajety odczytywaniem
>> wysokosciomierza radiowego.
>> I ten dlugo pokazywal 100m nad terenem, bo teren akurat opadal.
>> A potem teren sie wznosil i radiowysokosc blyskawicznie spadla.
>Tyle że głębokość tego jaru to ok. 50 metrów. Nawet gdyby zeszli do
>tych
>100 metrów RA (czego nie wolno im było zrobić, nawet do 100 m baro),
>to
>i tak byliby ok. 50 metrów nad przeszkodą.
Tylko ze w tym czasie to ostro schodzili.
Niedzialajacy Uchod/nieumiejetne odejscie, samolot opadl o kolejne 50m
i sie spotkali z brzoza ...
>Przecież to jasne jest - jestem przekonany, że w kokpicie też nikt
>nie
>miał wątpliwości jaki jest plan. Dlatego nikt specjalnie nie
>protestował. Tyle że to był plan bardzo ryzykowny (i nieoptymalny pod
>względem ryzyka), a dodatkowo wykonanie zawiodło w wielu punktach.
No coz - nie zachowaly sie zadne rozmowy potwierdzajace taki plan.
Moze rozumieli sie ze slow.
Ale samolot przywalil z ziemie pare km od pasa - to oznacza, ze pilot
sie jednak pogubil z wysokoscia, nawet jak mial ochote zejsc nisko.
>> TAWS masz nie sluchac, bo on w Smolensku zle dziala.
>> Tzn masz sluchac wybiorczo - pare komunikatow dal z sensem, pare
>> trzeba bylo zignorowac.
>Nie, przed rozpoczęciem podejścia należy tak ustawić TAWS, by żadnych
>jego komunikatów nie trzeba było ignorować.
>Jedynie w przypadku "łamanego" podejścia np. w terenie górzystym
>ostrzeżenia TAWS są dopuszczalne (czy HEAD mogą w takich miejscach
>lądować, to nie wiem).
Ladowanie to zderzenie z ziemia, i TAWS przed tym ostrzega.
Nie ostrzega na lotniskach, bo ma zapamietane ze "tu jest lotnisko".
Ale tego zapyzialego smolenskiego lotniska w bazie nie mial, wiec
ostrzegal.
Moze go i mozna jakos ustawic, zeby zmniejszyl to ostrzeganie, ale pod
koniec i tak by cos powiedzial.
>> Nawigatora trzeba sluchac jednym uchem, bo radiowysokosci wrecz nie
>> wolno uzywac do podejscia, tylko barometryczna.
>Tzn. używa się obu wysokości. Nie chodzi o to, by zejść poniżej
>elewacji
>pasa (baro), ale w końcowej fazie, w otoczeniu pasa startowego,
>większe
>znaczenie ma RA. Jest dokładniejszy, nie wpływa na niego np. błędne
>ustawienie. Z tym, że załoga powinna wziąć ukształtowanie terenu pod
>uwagę.
>BTW RA używa się praktycznie tylko w czasie podejścia, bo na
>wysokości
>max kilku tysięcy stóp przestaje on działać.
O ile wiem, to sie wcale nie powinno uzywac - tzn zadne procedury nie
przewiduja.
Ale po poprzednim wypadku komisja zarzucila zalodze ze miala RA i nie
uzywala, wiec tym razem uzywali.
>> Summa summarum mogl sie pilot pogubic - nawigator mu mowi "100" -
>> niewazne co mowi, wazne ze bezpiecznie wysoko nad lasem, ktos drugi
>> mowi "100", wysokosciomierz pokazuje 200, kontroler mowi "w
>> glisadzie", taws pierdoli glupoty jak zwykle.
>Normalnie TAWS nie wydaje z siebie żadnego dźwięku (poza ew.
>podawaniem
>wysokości (i "minimów") w końcowej fazie lotu, zależnie od
>konfiguracji).
Smiem twierdzic ze w Smolensku TAWS gadal jak najety. Bo lotniska nie
mial w bazie.
>Nawet zakładając że to 100 m AGL było prawidłowe (a nie było), to
>przy
>takim podejściu (2 NDB) to jest minimalna wysokość, na jaką można
>zejść.
>To oznacza, że prędkość pionowa w tamtym punkcie powinna wynosić
>zero,
>samolot nie miał prawa się bardziej zniżać. Żadne jary itp. tego nie
>zmieniają, jedynie zmniejszają margines bezpieczeństwa.
No i dlatego procedury nie przewiduja uzywania RA :-)
Tzn w charakterze dodatkowego zabezpieczenia jak najbardziej mozna.
>> No i jest drugi pilot - ciekawe - zajety byl wypatrywaniem pasa,
>> czy
>> ponizej 100m po prostu zamilkl - mlody wie co robi, czemu ma sie
>> jakis
>> dowod na tasmie nagrac.
>Taśmą na pewno się nie przejmowali, w drodze powrotnej by się
>skasowała.
Nie wiem jakim cudem ale zachowala sie tasma/drut z Jaka z ladowania.
Wylaczyli magnetofony na droge powrotna czy tam maja dluzszy zapas ...
>Swoją drogą, drugi pilot powinien wtedy monitorować m.in. wysokość
>(i zapewne tak było, tzn. przypuszczam, że tam wszyscy oprócz
>kapitana
>monitorowali wysokość).
Jaki jest prawidlowy podzial zadan to nie wiem, kapitan go w kazdym
badz razie nie ustalil przed ladowaniem, ale moze nie musial.
Kapitan jednak monitorowal wysokosc dokladnie - zauwaz ze on pilnowal
sciezki schodzenia (tzn regulowal nastawe automatu).
Ale widac malo doladnie skoro sie rozbil daleko przed pasem.
>Można różnie interpretować kwestie np. "nacisków" albo tego, co
>działo
>się w głowie generała, ale przyczyny wypadku to nie zmieni.
Tak jak pisalem - nie zachowaly sie zadne dowody na te "naciski".
Nawet jednak jesli byly, to zaloga kiepsko te naciski zrealizowala.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.16 17:05 Krzysztof Halasa
- 24.05.16 17:12 Krzysztof Halasa
- 24.05.16 23:12 Krzysztof Halasa
- 25.05.16 10:06 J.F.
- 25.05.16 18:59 Krzysztof Halasa
- 25.05.16 20:59 J.F.
- 26.05.16 13:51 Krzysztof Halasa
- 26.05.16 14:47 ąćęłńóśźż
- 27.05.16 22:43 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- złoty słaby
- Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- stopa depozytowa
- Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- OT Chleba naszego powszedniego...
- Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
- wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- Millenium czyli DEBILE bankowości
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Re: Prawo móżdżek...
- frankowicze odcinek NNN
- O wisienkach
Najnowsze wątki
- 2024-06-13 złoty słaby
- 2024-06-11 Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
- 2024-06-10 stopa depozytowa
- 2024-06-06 Masz konto w Alior Bank? Eksperci ostrzegają
- 2024-06-05 OT Chleba naszego powszedniego...
- 2024-06-02 Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
- 2024-05-27 Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-07 Chess
- 2024-05-07 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-06 Re: Prawo móżdżek...
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-25 O wisienkach