    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Date: Mon, 23 May 2016 22:45:05 +0200

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> writes:

    > Wytłumacz, dlaczego w pierwszych godzinach po katastrofie Rosjanie
    > propagowali [przygotowany przez siebie znacznie wcześniej] scenariusz:
    > jakoby samolot krążył trzy razy nad lotniskiem, a nawet lądował z
    > przeciwnej strony pasa (od strony zachodniej), z grafikami wrzucanymi
    > do RT News i do sieci?

    Od siebie mogę tylko poprosić o link do takich np. grafik.
    Polskie media podawały informację o kilku podejściach, co później
    sprostowali - to było wadliwe tłumaczenie, dość prawdopodobne.

    Swoją drogą, co to ma do rzeczy?

    > Wytłumacz, dlaczego trzy minuty po katastrofie Sikorski wydzwaniał do
    > radia, że to "błąd pilotów"

    A było tak? Do jakiego "radia", i skąd mógłbyś o tym wiedzieć?

    Przecież na początku nawet nie wiadomo było o której dokładnie godzinie
    nastąpiła katastrofa, i że w ogóle nastąpiła. Dopiero jak samolotu nie
    było dłuższą chwilę na radarze, a piloci milczeli, to można się było
    zacząć domyślać, że coś poszło nie tak. I to wieża mogła się najpierw
    zacząć domyślać, nie żaden Sikorski, który zapewne nie miał pojęcia,
    gdzie w danej chwili w ogóle był samolot i czy np. już dawno nie
    wylądował (w końcu mieli leciech chyba wcześniej?).

    Natomiast najbardziej prawdopodobnej przyczyny wypadku można się było
    łatwo domyślić, np. po rozmowie z pilotami Jaka.

    > (czy wiadomo już, co było przyczyną
    > tegorocznych i zeszłorocznych katastrof Boeingów i Airbusów??)

    Których konkretnie?
    Większości, zapewne tak. Np. tego ostatniego, nie, bo nie zostały
    jeszcze wydobyte rejestratory lotu, aczkolwiek na podstawie komunikatów
    ACARS specjaliści wskazują w kierunku pożaru w przedniej części
    samolotu. Tu jest jednak dużo mniej poszlak niż w Smoleńsku,
    rejestratory zapewne powiedzą prawdę.

    > Wytłumacz, dlaczego Komorowski już w dniu katastrofy zażądał kluczy i
    > dobrał się do sejfu prezydenta RP z aneksem do raportu WSI?

    Nie wiem czy tak było, ale jako p.o. prezydenta może miał jakieś
    obowiązki? Niektóre pewnie do zrobienia np. "natychmiast", a nie
    "jeszcze tego samego dnia". BTW wtedy to już był raczej sejf p.o.
    prezydenta.

    > Wytłumacz, dlaczego kontroler z lotniskowej wieży przebywa na syberyjskich
    wczasach?

    Nie myślisz chyba, że kontroler w wieży był w stanie doprowadzić do tej
    katastrofy? Inaczej niż np. nie informując o zajętym pasie itp.

    Oczywiście nikt nie może na 100% wykluczyć, że ten wypadek był w istocie
    zamachem. Ale też nic na żaden zamach nie wskazuje, a wszystko wskazuje
    na sytuację, opisaną w oficjalnych raportach (aczkolwiek przypuszczalnie
    pominięto w nich wiele szczegółów).
    --
    Krzysztof Hałasa