  • Data: 2003-05-20 10:19:46
    Temat: Re: jak stracić na kredycie walutowym
    Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    I masz rację i niekoniecznie. Istota tkwi w ostatnim zdaniu mojego postu. Ja
    uważam ryzyko stopy procentowej w PLN za porównywalne z ryzykiem kursowym - Ty
    kierując się doświadczeniami z ostatniego roku uważasz inaczej. Przyszłośc
    pokaze kto ma rację. Pamiętaj tylko o jednym - jak stopy procentowe pójda w
    górę to zadziała dźwignia. Odsetki będa liczone od całego kapitału i łatwo moga
    się podwoić - sprawdź jaki jest udział odsetek w całej racie - zwłaszcza na
    początku spłacania. Wzrost wielkości spłat z tytułu wzrostu kursu dotyczy
    wyłacznie pojedynczej raty. Z mojego dotychczasowego doświadczenia - żyję z
    kredytami hipotecznymi w walutach juz od 1997r - wynika, że jak na razie to
    kosztuje mnie to najwyżej połowe tego co koszowałby analogiczny kredyt w
    złotówkach.
    Dopiero teraz zdecydowałem sie na podzielenie ryzyka i zamieniam połowę kredytu
    w EURO na kredyt w PLN
    Pozdrawiam
    PS. Oczywiście mówię o kredycie długoterminowym - conajmnie 10 lat.