  • Data: 2003-05-21 20:39:57
    Temat: Re: jak oszczedzac dla dzieci?
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Marciszewski wrote:
    > zdazylem sie juz zorientowac ze w Euro sa tylko lokaty
    > i kredyty :-(

    Jest jeszcze fundusz DWS Euroobligacji. I jest to chyba jedyny polski
    fundusz inwestycyjny w Euro. Bo po zastanowieniu doszedłem do wniosku,
    że akcyjnych w Euro nie ma. A może się mylę? Może ktoś zna inne polskie
    fundusze w Euro?

    > zastanawiam sie nad funduszem Pewny Start Dziecka w WBK. Podzial portfela
    > to 70 % obligacje 30 % akcje polskich przedsiebiortstw. Skladka 200 PLN / mc

    Pewny Start Dziecka to nie fundusz tylko program systematycznego
    inwestowania występujący w dwóch wariantach - oparty na funduszu rynku
    pieniężnego, albo na funduszu stabilnego wzrostu. Ten, o którym
    wspomniałeś wygląda mi na stabilnego wzrostu. Tyle, że się trochę
    pomyliłeś i w akcje jest tam inwestowane do 25 proc.

    Programy systematycznego inwestowania mają chyba wszystkie TFI i zawsze
    polegaja one na tym samym. W zamian za zobowiązanie przynajmniej 3-5
    letnich wpłat dostaje się znizki w opłacie manipulacyjnej. Aby nakłonic
    ludzi do inwestowania z myslą o "wyprawce" dla dziecka często są
    nazywane właśnie w stylu Pewny Start Dziecka. Innym popularnym chwytem
    marketingowym są programy nawiązujące w nazwie do zbierania na starość -
    emeryturę. Praktycznie nie ma jednak pomiędzy nimi różnicy.

    Osobiście myślę, że fundusz zblizony do Arki WBK SFIO jest dobrym
    wyborem. Może jednak warto się zastanowić nad funduszem z tego gatunku,
    ale dopuszczającym nieco większą ilość akcji w portfelu czyli nie 25,
    ale 30-40 proc.