  • Data: 2003-05-23 09:47:25
    Temat: Re: jak oszczedzac dla dzieci?
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MM" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:bahun4$v5$1@news.polbox.pl...
    > ja juz 6 rok inwestuje (niwielkie kwoty) w fundusz akcyjny, moze to nie
    jest
    > dlugo ale jak na razie
    > to z wplaconych pieniazkow moglbym wybrac jakies 90 % (czyli 'zarobilem'
    > minus 10%)
    > :-(
    Dlatego też pisałem żeby Marek inwestował w fudusze różne - nie tylko
    obligacyjne. Może to być faktycznie jakis PSO lub chociazby SFI mBanku - w
    pierwszym wypadku jest znizka w oplacie (oplata jakas jest - i to jest
    minus) i zawsze ma sie swiadomosc, ze za wyjecie pieniedzy przed czasem
    trzeba cos zaplacic - czasami moze to byc plus :-)
    W przypadku SFI plusem jest brak prowizji a minusem ograniczony wybow
    funduszy.

    Pisze o SFi bo wlasnie sam je uruchamiam, min w celu oszczedzania dla
    dziecka.

    Jezeli chodzi o ubezpieczenie, to wydaje mi sie (powtarzam wydaje sie) ze
    placacenie co miesac ok 100 PLN na ubezpieczenie bedzie rownowazne
    wplacaniu - 10 - 20 samemu na fundusze (zgadzam sie ze z przewaga
    obligacyjnych). Co o tym sadzicie? Jestem pewien, ze drugi sposob (jezeli
    chodzi o oszczedzanie tylko - pomijam fakt ubezpieczenia), jest
    efektywniejszy (moze trzeba placic ciut wiecej niz 10 - 20 PLN, ale na pewno
    mniej niz za ubezpieczenie.

    Michal M