  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dziwny mail z bzwbk
    Date: Tue, 25 Mar 2008 12:11:35 +0100

    ianus wrote:
    > dostałem dziś maila z bzwbk o następującej treści:

    > nie mam konta w tym banku, nie skłądałęm też żadnych wniosków o jego
    > otwarcie, pod wskazanym linkiem jest formularz, który ma m.in. pola
    > nr karty i pin :)

    nie masz tez wiekszej swiadomosci internetowej... ale jestes czujny :)

    to nie bank wysyla ale jakis kutas albo botnet przez niego zarzadzany (a w
    botnecie same lamery, dzieci neostrady itd). Poczytaj co to phishing i botnet a
    bedziesz wiedzial kto wysyla takie rzeczy.

    Mail pewnie w html przylazl - tu (w formacie html maila) link moze wygladac
    dowolnie (ten co widzisz by kliknac) a adres odnosnika bedzie do strony
    sluzacej do wyciagniecia poufnych danych. Czytanie maili jako plain text
    polecam od nie zaufanych osob :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Phishing

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Botnet

    A tu masz jak dziala botnet i kazdy kto NIE ma pojecia co to botnet, malware,
    spywere lepiej niech sie dowie :-/
    Bez takiej wiedzy w internecie jestescie troche zagubieni i wystawieni na
    ryzyko, trzeba wiedziec co w trawie piszczy by wiedziec jak sie przed tym
    bronic. Tylko swiadomosc chroni przed takimi sprawami.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Zombie-process.sv

    pirat (czyli ktos posiadajacy zwykle duza wiedze i niecne zamiary) wystawia
    swoje syfne programiki, przesyla mailem, wystawia zlosliwy kod na odpowiednich
    stronach (np xxx) atakuje lamerow (ten ze smutna minka) z windowsem - wiadomo.

    Zaatakowany komputer (zainfekowany) staje sie narzedziem, zdalnie
    kontrolowanym, - zombie, widac to przy (2) - spiace maszyny, wykonujace slepo
    rozkazy. Zainfekowany lamerek nie ma pojecia ze jego komputer robi syf w
    internecie. Jego komputer rozsyla tyle maili na sekunde ze tylko moze klnac na
    dostawce internetu "ze mi wolno on dziala".

    (3) - mafia internetowa placi wlascicielowi botnetu za na przyklad rozsylanie
    spamu (dzien w dzien kilka maili o powiekszaniu penisa dostaje - ogolnie same z
    neostrad i innych polskich sieci, smutne).

    Po zaplaceniu, zly czlowiek, dostaje dostep do sterowania botnetem (na przyklad
    skladajacym sie z 100 000 komputerow). No i od niego zalezy co im kaze robic, w
    tym przykladzie botnet posłusznie rozsylaja spam, moze tez rozsylac takie maile
    jakie dostales. A skad botnet ma maile? Ano kupili od innego gnoja liste
    zebranych z sieci maili, programy na komputerach lamerkow szpieguja ich
    skrzynki pocztowe i kolekcjonuja maile - poczym odsyłają je do centralnego
    spisu, wyobraznia nie zna granic.

    Takie 100 000 maszyn moze tez atakowac dowolna witryne i sprawic ze nie bedzie
    dostepna w sieci. Oczywiscie ten różowy "zły czlowiek" moze kazac zaplacic okup
    za nie przeprowadzenie ataku itd.