  • Data: 2005-07-26 16:08:19
    Temat: Re: dostałem prace - stanąłem przed wyborem OFE
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Jul 2005 11:18:45 +0200, "kszyhoo" <k...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >się jeżeli dynamika wzrostu nie rozkłada się w czasie liniowo. Dobrym
    >przykładem jest fundusz reklamowany przez naszego długodystansowca. Jeżeli
    >OFE zrealizuje większą część zysku w początkowym okresie w którym się do
    >niego zapisaliśmy i kupujemy jednostki przez dłuższy okres po wyższej cenie
    >to kupujemy ich mniej. Jeżeli jednostki OFE w początkowym okresie wzrastają
    >wolniej to kupimy ich więcej. I w tym wypadku mimo tej samej dynamiki w
    >zamkniętym okresie np.: rocznym zyski dla uczestnika drugiego OFE będą

    Będę okrutny. :) Twoja teoria sprawdzi się jedynie wtedy, gdy fundusz, któremu
    idzie kiepsko nagle będzie miał większe zyski niż najlepsze fundusze. W dodatku
    w momencie, kiedy ty zdążyłeś już kupić jednostki.
    Możesz to poprzeć jakimiś rzeczowymi dowodami, czy dalej będziesz opierał się na
    szklanej kuli?
    A wziąłeś pod uwagę fakt, że jeśli kupujesz jednostki taniej niż w innym
    funduszu, to inni uczestnicy tego lepszego funduszu *już* zarabiają więcej, a
    nie dopiero w bliżej nieokreślonej przyszłości? A ty twierdzisz, że twój fundusz
    będzie lepszy, bo teraz jest kiepski. Genialne wnioski.

> [...]
    >mln. Jest hossa ale trwa już długo i wskaźniki zaczynają alarmować. Masz
    >rację jednostka OFE wygląda dobrze bo cena akcji jest wysoka. Ale nie
    >sprzedaż akcji za 500 mln po aktualnej cenie giełdowej. Panowie z obu
    >funduszy czekają co zrobi druga strona i wierz mi, że te 50 mln względem
    >tych 500 to jest as. Bo przy wyprzedaży tych akcji cena pójdzie mocno w dół.
    >Jednak po wyższych cenach uda się sprzedać akcje mniejszemu funduszowi.
    >To jest as, polityka i jak wolisz.
    >A Sławek użyje swojego ulubionego słowa pt.: "bzdury"

    No widać jak się orientujesz w tym temacie. Popatrz najpierw na obroty na naszej
    giełdzie i przestan bajdurzyć o sprzedawaniu jednorazowo papierów za 500 mln
    zł...