    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dostalem jako tester 100 zloty na internetowa karte
    Date: Sat, 13 Nov 2010 00:10:45 +0100

    "Przemyslaw Kwiatkowski" ibk28e$dp9$...@i...gazeta.pl

    > No nie bardzo "płacą"...

    > Jak "płacą", to jest to praca, a zatem odpowiednim organom należy się

    -- W czasie gry wstępnej potraktował instrumentalnie kobiece organy płciowe. ;)
    -- A bębny płciowe jak traktował podczas tego wstępnego grania?

    > podatek, składka ubezpieczeniowa itd...

    Składka na Kościół...
    Na Dawida (króla dopalaczy) i na inne cele i Celiny...

    > W dodatku umowa o pracę musi być zawarta w formie pisemnej,

    Ja nieraz zawierałem ustne. Dopiero po wykonaniu pracy spisywaliśmy...
    (na potrzeby kwestury, bo Fiskusa raczej interesowały rachunki i faktury,
    nie umowy -- chyba że umowa wyznaczała sposób naliczania podatku)

    > a ze mną nikt takowej nie zawierał.

    Bo to zbyt drobna kwota. :) Jak kogoś podwieziesz samochodem -- spiszesz umowę itd.?
    A jeśli ,,skoczysz'' do sklepu i kupisz piwo za zł 4.50 ale weźmiesz okrągłe 5
    złotych?

    > Nie pamiętam, czy umowy o dzieło lub zlecenie muszą być na piśmie, ale nawet jeśli
    nie, to z i tak nie mogą być "dorozumiane".
    > Niezależnie od formy,

    Ja umówię się z ,,Tobą'' -- dam ,,Ci'' piątaka, jeśli mi umyjesz szyby w samochodzie.
    Spisujemy umowę? Gdybym miał w takich sytuacjach spisywać umowy -- bolałyby mnie
    ręce. :)

    > muszą "zostać zawarte" - a nic takiego nie miało miejsca.

    Umowę pisemną trzeba zawrzeć, gdy sprawa dotyczy sporego szmalu.
    A czasami nawet umowa bywa zawierana w obecności notariusza.

    -=-

    IMO wiadoma stówka to drobna kwota -- zbyt drobna, aby spisać wniosek,
    umowę, sporządzić rachunki i wygenerować nowy PITy...

    To raczej podarunek gwiazdkowy (albo Mikołajkowy) dany (przepraszam) biedocie przez
    bogatych. :)
    A że porządny bogacz nie ,,daje''(bo jeśli da -- za jakiś czas może zażądać zwrotu
    pod
    pretekstem popadnięcia w tak zwaną niełaskę losu) za darmo, lecz za pracę (czyli
    niejako
    bez łaski) lub w zamian za jakąś rzecz o znacznie mniejszej wartości niż wartość
    ,,darowizny''...

    -=-

    Ja jestem wdzięczny Bogu za darowaną mi stówkę wiśnie bez jednej sztuki. :)
    Darczyńcom -- oczywiście także. :)

    --
    ^ 750 ks 749 ^c 440 ko
    438
    | 740 r.17 . 2930 01 739 F|l 430 .s
    . 427
    | 730 16 18 . . . 31 .03 729 E|i 420 617 19
    . 24 . 02 . 070809 419
    P|l 720 ęł VVDD24 . 27 04 719 V|t 410 rł 18
    22 .27 . 30 .01 .04 405
    E|/ 710 gu VVVV . . 07 709 |r 400 ęu 20
    . .26 29 31 03 05 403
    F|m 700 op *1920* 2223**2526 *28 02 *05 0809 699 1|y 390 gp
    *23 25 *28 393