  • Data: 2003-11-05 20:48:00
    Temat: Re: co zrobic,gdy zgina dokumenty...
    Od: "Waldek" <a...@t...nie.mail.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:bobcm9$9om$1@foka1.acn.pl...
    > gdy zgina dokumety (np. dowod osobisty) zglaszam to swojemu bankowi. czy
    cos
    > jeszcze moge zrobic dla swojego bezpieczenstwa? ja jestem za kazdorazowym
    > zglaszaniem na policje, ale slyszalam, ze czesto jest odmowa na
    > komisariacie - czy policja ma prawo odmowic przyjecia zgloszenia?...

    Witam!
    Niedawno skradziono mi dokumenty (dow. os., prawo jazdy, dow. rejestr, karty
    bankomatowe (dzieki kontom dostepnym w Internecie natychmiast przeniosłem
    wkłady w bezpieczne miejsce - były to karty debetowe - tu jest ich wyższość
    nad kedytowymi)). Zgłosiłem to na Policji. Po 3 m-cach umorzono śledztwo.
    Bez problemu przyjęli zgłoszenie. Dow. Os. należy zastrzegać (unieważnić) w:
    Wydz. Spraw Obyw.- Organ Wydający, oraz w bankach, gdzie masz konta. (
    niektóre pobierają opłaty np. PKO BP (10 zł). Robisz to po to, aby nie mieć
    problemów ze strony np. firm., które mogli "nabrali" złodzieje. Po 3
    tygodniach złodziej zadzwonił, że chce abym wykupił dokumenty, (pewnie nie
    bardzo mógł je wykorzystać, ale z upewnieniem się trzeba zaczekać jeszcze
    napewno z 2 lata) - ja go wyśmiałem. Miałem już duplikaty, ale kosztowało
    mnie to dużo czasu i ok. 200 zł.
    Pozdrawiam
    Waldek