  • 1. Data: 2002-07-30 23:07:42
    Temat: Re: citibank w usa
    Od: " Rob" <b...@N...poczta.gazeta.pl>

    <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > witam
    > w zeszlym roku na kolejnych studenckich wakacjach w usa zalozylem sobie
    konto w

    > citibanku. (btw: central av, chicago, bardzo mila polska obsluga). glownie
    > mysla o tym ze w polsce bede mogl brac kase bez prowizji.
    >
    > w tym roku spotkala mnie niemila niespodzianka. po przylocie przejrzalem
    > wszystkie statements (jak to sie tlumaczy?) ktore przyszly od wrzesnia do
    > czerwca i okazalo sie ze us citi pobiera po 1,5 usd za wyplate z...
    polskiego
    > citi, bo na papierze widnieje "bank handlowy" i to jest "non-citi atm" :(
    > poniewaz wyplat mialem ok. 40 to jestem do tylu jakies 60$. tlumaczylem im
    ze
    > nastapila fuzja itd. i to wszystko sa citi, obiecali to sprawdzic i tyle.
    >
    > jak moge zlozyc oficjalna reklamacje w usa? i to od 10 mies. wstecz do
    teraz.
    > przerabial to juz ktos?
    > jako ciekawostke podam ze za wyplaty z euronetu nie bylo prowizji, rowniez
    za
    > wyplate z citi w paryzu na polach elizejskich nic nie policzyli.

    Jezeli pomylka i powinno byc bez prowizji to wystarczy napisac list (adres
    gdzie i do kogo jest zaznaczone na kazdym miesiecznym "statement").

    Choc wydaje mi sie ze masz nieodpowiednie konto do tranzakcji poza USA. Do
    tranzakcji poza USA powinienes wybrac odpowiednie konto w USA. Nie znam sie
    na kontach Citibanku wiec przytocze ci przyklad jednego bezporwizyjnego
    konta do tranzakcji poza USA ktory ja uzywam w Bank of Internet USA. Konto
    nazywa sie Eureka i wiecej informacji znajdziesz tutaj:

    http://www.bankofinternet.com/

    lub specyficznie o koncie Eureka tutaj:

    http://www.bankofinternet.com/open/eurekachecking.as

    Kazde konto dla zagranicznych tranzakcji musi posiadac mozliwosc
    bezprowizyjnych wyplaty z obojetnie jakiego bankomate gdziekolwiek na
    swiecie -- w tym przypadku tutaj konto Eureka pozwoli pobrac darmowo
    pieniadze z obojetnych bankow i ich bankomatow na swiecie nawet jezeli sa
    lokalne prowizje do 10 dolarow miesiecznie i nie tracisz nic na wymianie
    pieniedzy gdziekolwiek.

    Majac nieodpowiednia karte do tranzakcji poza granicami USA placisz 1
    procent prowizji dla MasterCard plus prawdopodobnie nastepny procent (lub
    kilka) dla Citibank -- sprawdz ile to wynosi w twoim specyficznym przypadku.

    > drugi minus to info o przelewach do polski. niezaleznie od banku i kwotu
    jest
    > to 40$. myslalem ze jak sie ma konto w polskim citi, czy to zwylke czy
    > walutowe, to sa jakies znizki, a tu lipa :(
    > z first union w new jersey 2 lata temu wysylalem kase (niezaleznie od
    kwoty) za

    > 15$!!!

    Ja z reguly uzywam paypal.com do przesylania pieniedzy ale kiedy
    okazjonalnie wysylam cos poprzez Citibank -- c2it.com -- to zawsze tez jest
    to darmowe i nigdy nie spotkalem sie z suma $40 -- byc moze jest to jakis
    specjalny drogi serwis dla VIPow. Normalnie, tak dlugo jak uzywam c2it.com
    czyli gdzies od 3 lat, przelewy w Citibank np. poprzez ich c2it serwis
    zawsze byly darmowe w USA i poza USA najwyzej jest $10 od przesylki -- choc
    z uwagi na konkurencje od znacznie wiekszych i popularniejszych serwisow
    takich jak Paypal to chyba ustawicznie te oplaty nie sa pobierane w
    wiekszosci przypadkow z uwagi na ciagle trwajace promocje.

    Wszystkie informacje o przelewaw w citi znajdziesz tutaj:

    https://www.c2it.com

    Na samym dole tej strony kliknij na Fees, Limits & Availability -- przesylki
    powinny byc albo darmowe albo nie powinny kosztowac wiecej niz 10 dolarow w
    najgorszym przypadku.

    > konto ktore obecnie posiadam to savings, zamierzam zalozyc sobie checkings
    > dostac debit card - master card. choc z watku ktory toczy sie tuz obok nie
    wiem

    > czy warto, skoro sa cyrki z przeliczeniami (usd/euro/pln). ale moze to
    tylko w
    > europie? moze amerykanski mc przy zakupach w polsce bedzie bral tylko kurs
    > dolara?

    To nie jest wazne w jakim banku zalozysz konto -- ale jezeli chcesz uzywac
    karty poza granicami USA to musisz zalozyc odpowiednie do tego konto -- cos
    takiego jak w moim przykladzie powyzej, czyli takie ktore absolutnie nie
    pobiera zadnych prowizji w przelicznikach wszystkich walut swiatowych. Karty
    MasterCard odpadaja poniewaz te w USA posiadaja 1 procent prowizji
    MasterCard i czasami moga miec nastepny procent lub nawet kilka od banku
    wydajacego.

> [...]
    card do

    > savings i debit mc do checkings. tego mc mozna traktowac jak mbankowa
    ekarte,
    > gdyz przelewy w ramach tych 2 kont u jednej osoby sa natychmiastowe i
    bezplatne

    > na www.citibankonline.com
    >
    > imho taki debit mc jest duzo bezpieczniejszy niz credit card, bo i zaplace
    nim
    > w sklepie i w internecie, a nie bede na nim na codzien trzymal wiecej niz
    100$
    > (na nagle wydatki). tylko jak sie trafi jakis powazniejszy zakup to moge

    Co do bezpieczenstwa to ustawowo karty kredytowe sa bezpieczniejsze w USA
    (prawa stanowe i federalne ograniczaja bardziej odpowiedzialnosc klienta i
    tez daja uzytkownikowi szereg dodatkowych praw niedostepnych w kartach
    debetowych. W praktyce jednak roznicy wielkiej nie powinno byc poniewaz
    przewaznie karty wydane w USA posiadaja tez dodatkowo "zero
    odpowiedzialnosci" od danego banku lub systemu (VISA, M/C, American Express
    etc.).