  • Data: 2003-07-01 15:14:26
    Temat: Re: blokada - czemu na miesiąc??
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bds35g$afp$1@inews.gazeta.pl>, www.tramping.slask.prv.pl wrote:

    > Robi?em ostatnio zakupy w sklepie turystycznym, zap?aci?em 100z? kart?.
    > Pojawi?a si? na koncie blokada na 100z? ale ... termin zako?czenia
    > blokady 27.07.2003.

    To nalezy rozumiec:
    27.07.2003 lub kiedy przyjdzie obciazenie (korekolwiek bedzie
    wczesniej). Jesli do 27.07.2003 nie przyjdzie obciazenie to
    bedzieszmogl ta kase drugi raz wydac (oczywiscie jak pozniej jednak
    przyjdzie obciazenie to Ci sie zrobi debet).

    Ten miesiac to jest taki timeout, na wypadek gdyby sklep zrobil
    autoryzacje (czyli blokade), ale potem cos by nie wyszlo z transakcja
    Na przyklad Ty bys zrezygnowal/sklepowi zabraklo towaru/sklep z
    jakichs wzgledow zdecydowal sie jednak nie zawierac z Toba tej
    transakcji. Sklep nie ma mozliwosci "odkrecenia" blokady, po prostu
    nie przysylaja obciazenia a Ty czekasz jak sie skonczy timeout.

    Znaczy mozliwosc odkrecenia blokady jest, ale zwykle wiaze sie to z
    koniecznoscia zadzwonienia do banku.

    > Czemu taki d?ugi termin??
    > Zwykle blokada znika?a po 1-2 dniach.
    > Czy od pieni?dzy z blokady dostane normalnie odsetki (wiem - prawie
    > wcale ale pytam z ciekawo?ci).

    Zapominiales dopisac jaki to bank, a to zalezy. W inteligo na przyklad
    bys dostal (ale to nie moze byc inteligo bo oni robia blokady na 7 dni)
    W Banku Zachodnim WBK z kolei nie.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl