    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: będa wyższe emerytury!
    Date: Fri, 9 Apr 2021 11:46:21 +0200

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Według moich umiejętności liczenia to tak druga. Przypuszczalnie
    >wywołana wersją z UK, bez tego może mielibyśmy koniec epidemii.

    IMO trzecia. Pierwsza rok temu, druga w listopadzie, trzecia od lutego
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    UK ... byc moze, ale jesli oni ja przywlekli na swieta, to listopadowa
    fala byla osobna.

    >Teoretycznie. Podobno karetki jeździły (czekały) godzinami, bo nie
    >było
    >żadnego miejsca w żadnym szpitalu. Jak karetka krąży godzinami z
    >jednym
    >pacjentem, to iluś innych się na nią nie doczeka.

    Ale akurat Covid nie usmierca tak szybko, wiec taki chory sie raczej
    doczeka, chocby mial czekac 12h na karetke.

    Co prawda ostatnio lekarze alarmuja, ze trafiaja do nich ludzie w
    bardzo ciezkim stanie, i nie wiadomo - za dlugo (pare dni) lekcewazyli
    w domu pierwsze objawy, czy jakas szybka mutacja sie pojawila.
    Przybylo tez szybkich i w miare dokladnych testow antygenowych, wiec
    jak karetka zywego zastanie, to zdazy przetestowac.

    >Zdaje się że były karetki tylko do nie-covidów. Ale w jakim stopniu
    >prawda to nie wiem. No i co potem z taką osobą zrobić, nie-kowida też
    >nie przyjmują, bo wszystkie wolne (jeśli w ogóle) miejsca dla
    >kowidowców
    >:-(

    O ile wiem tak nie ma.
    Czesc szpitali przemianowali na "jednoimienne" czyli tylko Covid, ale
    reszta przyjmuje innych.

    Klopot moze byc z tymi, co maja dwie choroby - np zawal serca i covid,
    poloza na oddzial covid, i nie wiadomo, czy ktos sie tam zajmie sercem
    w pierwszej kolejnosci.

    Ale nie wiadomo czy zawal nie spodowany przez covid.

    J.