eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach. › Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zyski przedsiębiorstw rosną. Za pół roku ponad 5 mld w 8 firmach.
    Date: Mon, 23 Aug 2021 11:31:10 +0200

    > Ale wcześniej nie było takich niskich stóp i banki zarabiały więcej na
    > kredytach. A teraz nie.

    Nie znam się. Rozumuję 'na chłopski rozum'.
    Przyjmuję, że WIBOR odzwierciedla faktyczny koszt pieniędzy dla banków.
    Moja obserwacja jest taka, że im mniejszy WIBOR tym większe marże
    kredytów. Nie znam 'przekroju rynku' ale tak mi się wydaje na podstawie
    tych wyrywkowych informacji, które miałem okazję poznać.
    Brałem kredyt gdy WIBOR był 5%. Marże były w zakresie 1%..1.3%.
    Teraz gdy WIBOR jest rzędu 0,2% marże są chyba 2%...
    Wydaje mi się, że banki zarabiają na marżach i że WIBOR odzwierciedla stopy.
    Czyli niskie stopy to też niski WIBOR to wyższe marże - banki zarabiają
    na kredytach więcej a nie mniej.

    Gdzie się mylę - że wychodzi mi odwrotny wniosek do Twojego.

    P.G.