  • Data: 2022-02-19 20:19:18
    Temat: Re: Zadłużanie..
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 19 lutego 2022 o 19:33:48 UTC+1 Kris napisał(a):

    > A Islandia?
    > Spłaciła długi?
    > Ps.
    > W ciągu ostatnich 2 wieków prawie 100panstw zbankrutowało.

    Polska też przynajmniej raz.
    Potem w sklepach był tylko ocet - kupowało się 5 butelek, wylewało do kratki
    ściekowej i jak oddałeś te 5 butelek to mogłeś kupić flaszkę/
    Potem nie było nawet octu.

    A co się działo z tymi innymi państwami?
    O bankructwie Islandii nie słyszałem.
    Jedynie islandzkich banków. Masz link?

    Ciekawie "bankrutowała" Rosja - dwa razy w końcówce XX wieku.
    Normalnie radzecka inwersja - choć Rosja już nie sowiecka.
    To było takie bankructwo, że ogłaszano, że z dniem dzisiejszym wszystkie wkłady
    ludności w bankach przestają istnieć.

    W PRLu było to na mniejszą skalę przy denominacji - przyhętej przez sejm otoczony
    wojskiem (teraz tylko kulsonerią) - ceny i płace przeliczono w stosunku 1:100, ale
    oszczędności w bankach (i być może też gotówkę, ale chyba nie) 1:300.