eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiWłaśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta › Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą kartę :-) nieistniejącego klienta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą
    kartę :-) nieistniejącego klienta
    Date: Tue, 10 Nov 2015 19:12:18 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <5...@g...pl> <n1jbdr$vqg$1@dont-email.me>
    <563d3471$0$694$65785112@news.neostrada.pl> <n1je5m$vqg$2@dont-email.me>
    <n1n6tk$crn$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <563f2543$0$649$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <563fcaf4$0$678$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <563fe174$0$647$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <56421a59$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1447179189 25078 195.187.100.13 (10 Nov 2015 18:13:09
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Nov 2015 18:13:09 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:rBTZVs9C71k8tDZ6sH+1zmbOYzI=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:617940
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Hm, nie bardzo rozumiem. To sklep szybko zapomni o tym kodzie ?

    Sklep w ogóle nie ma prawa zapamiętywać tych kodów :-)

    >>W przeciwnym przypadku sklep dostarczy towar, a bank może
    >>wycofać płatność.
    >
    > A co tu mielismy ... "w/g sprzedawcy platnosc byla prawidlowa i nie
    > podlega wycofaniu".
    > Nie wykluczam, ze to CVV2 podano, ale co to za zabezpieczenie ...

    To stanowisko banku, nie sprawdzone arbitrem ani innym sądem. Trzeba
    zmienić bank i tyle. Ustawa dość jasno to reguluje, może trzeba też
    zawiadomić "organa".

    >>Tego problemu nie mają niektóre sklepy, np. takie,
    >> które w każdej chwili mogą "pozbawić" klienta towaru, albo które
    >> znają
    >>klienta (usługi np. medyczne, prawnicze) itp.
    >
    > No, ryzyko chyba nadal jest, ze klient z uslugi skorzysta, a zaplacic
    > nie bedzie chcial.

    Ale można go wtedy po policjach itp. ciągać.

    >> Np. hotele często nie chcą CVC2/CVV2 - i tak przecież klient pokaże
    >> im
    >>na miejscu jakieś lepsze ID niż karta (kiedyś wystarczała karta).
    >
    > A jak to Anglia ? :-)

    W jakim sensie?
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1