    From: "Bartek" <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Uwaga na Santander bank dawne ptf.
    Date: Thu, 30 Mar 2006 21:17:18 +0200

    > Czy wszedzie chcą przy takiej inwestycji ubezpieczenia? Mam juz
    > ubezpieczenie na życie w pracy. Nie wiem czy cos robic i poprostu podpisac
    > umowe. Moze ktos brał 80tys i napisze ile do tego bylo dodatków w stylu
    > prowizja, opłata z tytulu ryzyka i ubezpieczenie?? bo cos mi tu nie pasuje

    Troche mala kwota na ubezpiecznie na zycie. W BPH chcą zawsze przy kredytach
    od 100k w góre.

    Nie wiem czy to ubezpieczenie, ktore masz w pracy, to klasyczna polisa na
    zycie i czy cesja z niej bylaby akceptowana przez bank jako zabezpieczenie
    kredytu. Generalnie, jesli wymagaja polisy, to jej wartosc nie powinna byc
    nizsza niz wartosc kredytu.

    Najlepiej przy wyborze kredytu zrobic sobie zestawienie wszystkich oplat
    zw.z kredytem, czyli sume rat kapitalowo-odsetkowych, prowizję, wielkosci
    ubezpieczen na zycie, ubezpieczen w okresie przejsciowym do czasu wpisania
    hipoteki do KW, ubezpiecznenia niskiego wkladu, kosztu prowadzenia rachunku
    w tym banku, jesli jest to obowiazkowy element zw. z kredytem i innych jesli
    są.

    Tak na marginesie, bardzo niewiele osob zdaje sobie sprawe z tego (choc
    teoretycznie to oczywiste), ze ubezpieczenie niskiego wkladu pokryją w sumie
    pare razy. Np. biorąc kredyt na 30 lat na 100% i ubezpieczajac brakujacy do
    80% wklad wlasny na 3 lata, zakladajac, ze nie nadplacą kredytu, zaplacą w
    sumie 3 razy skladkę. Przy kredycie 200k splacanym w równych ratach na
    5.5%p.a. i 3% skladce za niski wklad za 3 kolejne lata, bedzie to:
    - przed wyplatą 1.200 PLN,
    - przy 36 racie 947 PLN,
    - przy 72 racie 647 PLN,
    - przy 108 racie 293 PLN.

    Da to w sumie koszt ubezpieczenia 3.087 w ciągu 9 lat.

    Poziom 80% zostanie osiagniety przy 134 racie z 360.

    Ale w czasie rozmowy w banku uslyszycie zawsze tylko o tej jednej skladce
    dot. niskiego wkladu. Pozostale zostaną dyskretnie przemilczane.

    Dlatego warto sobie poskladac wszystkie warunki 'cuzamen do kupy', zeby
    wiedziec czym naprawde kredyty sie od siebie róznią cenowo.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh