eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiUWAGA: [BPHPBK] Sezam - problemy z przelewami wzorcowymi po konwersji numerów kontRe: UWAGA: [BPHPBK] Sezam - problemy z przelewami wzorcowymi po konwersji numerów kont
  • Data: 2003-03-10 18:28:07
    Temat: Re: UWAGA: [BPHPBK] Sezam - problemy z przelewami wzorcowymi po konwersji numerów kont
    Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam
    Ale, ale może i masz troszeczkę racji ale jak narazie na dzisiaj nie mam
    kłopotów nawet ze spłaceniem kwoty na MASTERze

    >Witam Grupowiczów !
    >
    > Ten mail to ostrzeżenie do wszystkich, którzy realizują przelewy przez
    > Sezam korzystając z przelewów wzorcowych.
    >
    > Dziś rano dostałem SMSa z BPHBPK z informacją, że nie zrealizowano
    > jednego z przelewów, które złożyłem przez Sezam w piątek 07.
    >
    > W serwisie Sezam można się dowiedzieć tylko, że "przelew został
    > odrzucony, błąd realizacji". Pownieważ był to przelew wybrany z listy
    > PRZELEWÓW WZORCOWYCH, w którym zaktualizowano tylko kwotę, więc nie był
    > to problem literówki w nazwie i/lub numeru rachunku beneficjenta.
    >
    > Tych, którzy nie mają konta w BPHPBK, informuję, że na przełomie lutego
    > i marca była w banku przerwa techniczna, w czasie której wprowadzano do
    > systemów informatycznych nowe numery kont (zgodne z NRB). Oczywiście
    > zgodnie z zapisami odpowiedniej ustawy bank ma obowiązek realizować
    > przelewy na dotychczasowe numery kont jeszcze do czerwca 2004.
    >
    > Zadzwoniłem do pomocy technicznej i tam miły pan poinformował mnie, że
    > po konwersji zdarza się, że system PROFILE (czyli system księgowy)

    i tu się mylisz, nie jest to system księgowy ale System Centralny w wersji
    PROFILE 5.1 i tylko cząstka tego systemu jest systemem księgowym. W mojej
    poprzedniej pracy miałem troszeczkę do czynienia z PROFILEM.

    > CZASEM odrzuca przelewy, które zostały zarejestrowane przed konwersją
    > (czyli przed końcem lutego tego roku). I nie jest to problem numeru
    > konta beneficjenta, które oczywiście jest nadal zapisane w starej
    > konwencji, ani momentu, w którym zlecono realizację, a tylko tego, czy
    > przelew został wybrany z PRZELEWÓW WZORCOWYCH i czy ten wzorzec został
    > zarejestrowany przed, czy po konwersji.
    >
    > Najśmieszniejsze jest to, że jak taki sam przelew złożymy ręcznie (tzn.
    > wypełnimy wszystkie pola od początku), a nie pobierzemy go z wzorcowych,
    > to zostanie zrealizowany na pewno !!!. (Dzwoniłem dwa razy, żeby się
    > upewnić, że tak jest).
    >
    > Pocieszające jest to, że tylko niektóre takie przelewy nie są
    > realizowane :). U mnie jeden się udał, a drugi nie.
    >
    > Rozwiązania:
    > - zdefiniować przelew ręcznie (tzn. nie wybierać go z listy wzorcowych)
    > - usunąć stary wzorzec i zdefiniować nowy (dokładnie identyczny)
    >
    > Opisane "zjawisko" jest szczególnie groźne dla tych, którzy zlecają
    > przelewy na ostatnią chwilę. W przypadku ich niezrealizowania w terminie
    > mogą się narazić na koszty (np. opłata za spóźnioną spłatę zadłużenia w
    > KK i odsetki od kredytu w niej) i utratę dobrej reputacji (np. spóźniona
    > rata za samochód). Myślę, że poniesione koszty można "wyreklamować" od
    > BPHPBK (choć pewnie nie jest to procedura przyjemna), ale reputacji już
    > nic Wam nie przywróci.
    >
    > MJS.
    >

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1