eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiTrwa wyścig w bankowości internetowej dla średnich i dużych firm › Re: Trwa wyścig w bankowości internetowej dla średnich i dużych firm
    From: "PshemeK" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Trwa wyścig w bankowości internetowej dla średnich i dużych firm
    Date: Wed, 28 Jul 2004 13:44:13 +0200

    > to ładnie ci wyszło: "Na rynku bankowości elektronicznej dla klientów
    > detalicznych od połowy lat 90. ubiegłego wieku trwa ciągły wyścig ...."
    :-)

    > Tylko, że ja np uważam, że dla średnich i dużych firm to internet nie zda
    > egzaminu.
    > Takie firmy mają swoją księgowość, kilka rachunków w różnych bankach
    eksportują
    > dane do systemów bankowych a importują z bankowego systemu wyciągi w celu
    > kontroli.

    No to w czym problem ? Kwestia odpowiedniego interfejsu. Ważne, żeby był
    czytelny, dawał maksymalne możliwości sortowania wszelkiego rodzaju danych
    oraz dawał możliwość wprowadzania ograniczeń dla użytkowników.

    > Lepiej by było, gdyby takie systemy jak Multicash w różnych bankach
    działały tak
    > samo - wtedy łatwiej byłoby wyeksportować dane z własnego systemu do
    Multicasha
    > dowolnego banku, czyli zmienić bank.

    Heh :) Pokaż mi bank, który na to pójdzie :) Szczególnie z taką argumentacją
    :)

    > Teraz np interfejs do Multicasha ING jest nieco inny niż BPH - a
    porównanie z
    > innymi bankami też pewnie wykazałoby różnice.
    > *** blad ***

    A generalnie wydaje mi się, że systemy online są bezpieczniejsze od systemów
    Home Bankingowych (np Multicash). Wszystkie dane przechowywane są w banku, a
    do systemu bankowego znacznie trudniej się włamać niż do takiego np.
    średniego przedsiębiorstwa. Zupełnie inne systemy zabezpieczeń. Z takiego
    Multicasha, który wszystkie dane przechowuje w plikach na lokalnej maszynie,
    to nawet dziecko dane wydłubie. Te pliki przecież wogóle nie są
    szyfrowane...
    Ale mogę się mylić...

    Pozdrawiam

    PshemeK