    From: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: System idealny
    Date: Thu, 12 Mar 2009 09:37:10 +0100

    > Ale cz wiesz jak taki algorytm działa?
    > Bo można przeliczyc wszystkie kombinacje, ale to zajmuje
    > baaaaaardzo dużo czasu juz dla dwóch akcji, a jak weźmiesz ze
    > 200 to co?

    Moim zdaniem to jedyna metoda znalezienia owego ideału. A że długo trwa...
    no cóż - włączasz kompa i idziesz na obiad... ;)

    > Ale jesteś uparty. Ja ciąglę piszę o ideale. O odnosniku a Ty
    > piszesz o realnym dopasowaniu.

    Ideał to system, który łapie każdy tick. Więc zsumuj ticki i Ci wyjdzie.
    Jak to zrobisz w Excelu to algorytm jest taki:
    wrzucasz notowania tickowe lub nawet 5m do Excela i porównujesz cenę
    zamknięcia następnej świeczki z bieżącą. formuła:
    jeżeli(następna>=obecna;long;short)
    ;)
    Tylko, że to jest bez sensu kompletnie i bezużyteczne bo zakłada, że znasz
    przyszłe ceny. No chyba, że pracę doktorską piszesz, to wtedy faktycznie
    znam przypadki poszukiwania czegoś takiego i niektórym nawet udaje się
    znaleźć!! ;)
    Przykład: modele wyceny wartości wewnętrznej akcji. Oczywiście model nie
    służy do gry, ale osobiście nic głupszego nie widziałem już w założeniach.
    Dombrek