  • 11. Data: 2022-04-16 10:33:25
    Temat: Re: Skuteczne argumenty...
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:m3bkx1eatd.fsf@pm.waw.pl>
    user Krzysztof Halasa pisze tak:

    > Rakiety to wredne cele, zasadniczo ciężkie jednostki
    > nie powinny w ogóle nigdy znaleźć się w zasięgu wrogich rakiet,
    > chyba że mamy do czynienia z wybraniem mniejszego zła (ale to nie
    > ten przypadek). Moim zdaniem Rosjanie nie mieli pojęcia, że mogą w
    > ogóle stać się obiektem takiego ataku.

    czyli ruski bardak?

    tymbardziej, że niedawno dostał inny okręt
    a dwa szybko uciekły.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 12. Data: 2022-04-16 10:36:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 15 kwietnia 2022 o 23:01:27 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Zasłaniać własnym ciałem? ;)

    Co w tym śmiesznego?
    Już w WWII, jak japońce zaczęli kamikadze, to Jimmy Thach, wtedy już admirał
    (wcześniej wymyślił Thach Weave, co pozwalało wchodzić na ogon zwrotniejszym Zerom)
    opraciwał big blue blanket - ochronę dalekiego zasięgu zespołu lotniskowców.
    I na zewnątrz grupy były niszczyciele z radarami.
    Japońce, i tak lecące na śmierć, bardzo często zamiast próbować się przebić do
    lotniskowców, uderzali w te niszczyciele, co dla takiego stateczku było zwykle fatal
    with all hands.
    Na jednym załoga podobno wywiesiła dużą płachtę ze strzałką i napisem "to the
    carriers"...

  • 13. Data: 2022-04-16 16:09:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zobacz, w co wyposażone są amerykańskie F-18 (wersja do walki elektronicznej).
    I zastanów się, dlaczego radary łączone są w sieci.
    Gdyby to był krążownik amerykański broniłoby go być może i kilkanaście radarów z
    morza, lądu i powietrza, a nawet może i kosmosu.

    -----
    > Nie ma żadnych "zasobników", które są w stanie skutecznie zakłócić działanie
    nowoczesnego radaru tak, by ten przestał wykrywać

  • 14. Data: 2022-04-16 20:59:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 kwi 2022 o 00:42, PiteR pisze:

    > ale chyba miał karabin pracujący non stop w trybie automatycznym

    Patrząc na aktywną ochronę rosyjskich czołgów, można zauważyć,
    iż Rosjanie mają cuda -- lecz przegrywają, bo Amerykanie tłuką
    te czołgi z góry -- zamiast z przodu czy z boku... [Amerykanie
    nie znają się czy co?!]

    Moskwa to stary okręt -- być może nawet zdolny do przenoszenia
    nuklearnej broni, ALE... ;) Ale Amerykanie tłuką niepoprawnie.
    Krążownik miał słabą ochronę -- więc zatonął... Dron zawrócił
    w głowie i ósz... ;) Wczorajsza obrona powietrzna kontra nowoczesność...

    Tak samo niszczono Hitlera -- pancerniki kontra nowoczesność...
    Tak samo niszczono Mikołaja Ostatniego -- rosyjska duma kontra
    nowoczesność...

    [Casanova mówił, że rozum potrafi wyciągnąć z każdego nieszczęścia
    WWP uderzył zbyt wcześnie -- gdy rosyjska armia nie była gotowa...
    Inna sprawa, że rosyjski duch bojowy nie pokona żydowskiego myślenia...
    WWP mógł przebudowywać Rosję -- lecz wolał/wybrał krwawą jatkę]

    -=-

    Mnie nurtuje ;) inne pytania -- dlaczego inne okręty nie pomogły,
    dlaczego nabrzeżne systemy obrony zawiodły itd... Rosjanie chwalą
    się swoimi S400, które co jakiś czas ;) zawodzą...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 15. Data: 2022-04-16 21:16:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t3f3lu$t8t$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

> [...]
    > iż Rosjanie mają cuda -- lecz przegrywają, bo Amerykanie tłuką
    > te czołgi z góry -- zamiast z przodu czy z boku... [Amerykanie

    javelinów tam miało nie być
    aż tyle

> [...]
    > Krążownik miał słabą ochronę -- więc zatonął... Dron zawrócił
    > w głowie i ósz... ;) Wczorajsza obrona powietrzna kontra

    może duży dron pomógł wykreować cele od południa.

> [...]
    >
    > [Casanova mówił, że rozum potrafi wyciągnąć z każdego nieszczęścia
    > WWP uderzył zbyt wcześnie -- gdy rosyjska armia nie była gotowa...

    Myślałem, że zaatakuje w 2019r. Nawet przez chwilę, że odpuścił.

    > Inna sprawa, że rosyjski duch bojowy nie pokona żydowskiego
    > myślenia..

    tak

    > WWP mógł przebudowywać Rosję -- lecz wolał/wybrał
    > krwawą jatkę]

    tak, impulsywny. A master Yoda uczył, że anger nie pomaga.

    > Mnie nurtuje ;) inne pytania -- dlaczego inne okręty nie pomogły,
    > dlaczego nabrzeżne systemy obrony zawiodły itd... Rosjanie chwalą
    > się swoimi S400, które co jakiś czas ;) zawodzą...

    może wielki brat pomógł.
    a może Zborna grała.

  • 16. Data: 2022-04-17 00:13:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> writes:

    > Zobacz, w co wyposażone są amerykańskie F-18 (wersja do walki elektronicznej).
    > I zastanów się, dlaczego radary łączone są w sieci.

    Ale zrozumiałeś to, co napisałem? Nie zgadzasz się z tym? Z czym
    dokładnie?

    Co mają do tego _akurat_ F-18 (masz na myśli EA-18G?) to nie mam
    pojęcia. Jak się to ma do jakichś zasobników na dronach to też nie wiem.
    Może jakiś np. link do informacji na ten temat?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2022-04-17 16:44:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://radar.rp.pl/innowacje-w-armiach/art19296541-
    wzrost-mozliwosci-samolotow-walki-elektronicznej-ea-
    18g-growler
    www.chip.pl/2022/03/nowe-zasobniki-walki-elektronicz
    nej-marines/
    www.infolotnicze.pl/2012/05/08/lite-shield-zasobnik-
    walki-elektronicznej/
    https://radar.rp.pl/przemysl-obronny/art17502701-szw
    edzi-testuja-nowe-zasobniki-walki-elektronicznej

    -----