  • Data: 2022-02-25 08:29:14
    Temat: Re: Sankcje
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24 lut 2022 o 18:14, cef pisze:

    > To kwestia czasu. Gdyby zastosować takie sankcje,
    > że Rosjanie byliby zablokowani/odcięci to wkurzenie  wewnętrzne
    > może przekroczyć granicę i dokona się tam zmiana władzy.

    Niekoniecznie, albowiem WWPutin przebudował Rosję tak,
    że zyskał akceptację poddanych, podczas gdy BJelcyn
    raczej takiej akceptacji społecznej nie zyskał...

    > Ja bym spróbował. Tez mnie dziwi, że niby sankcje
    > a samoloty są, granice przejezdne.

    Ponoć dziesiątki lat Pakistan toczył (pod górkę?) konflikt z Indiami
    (chyba o Kaszmir) tak, że oba mocarstwa zaopatrywały się u tych samych
    (szwajcarskich) dostawców broni... ;) Złośliwi mówili, że te same
    śmigłowce dostarczały prowiant walczącym stronom... O ile w ogóle
    zdołały dotrzeć, bo czasami nawet śmigłowce nie mogą latać w tamtych
    rejonach... Gdy warunki nie pozwalały na dostawy -- wojna była
    zawieszana a żołnierze wspólnie urządzali zabawy... ;)

    Niemcy z Francuzami urządzili wspólne Boże Narodzenie -- tkwiąc
    w okopach podczas I wojny światowej...

    Wojna swoje -- życie swoje... Podczas wojny też trzeba jeść,
    trzeba bawić się, żyć... Zwłaszcza bogacić się trzeba, więc
    i handlować, i współpracować...

    Jedni (gorliwi) gnają, by walczyć i ginąć -- inni tymczasem
    bogacą się, handlują, zachęcają do patriotycznych zrywów itd...

    RTraugutt -- wielki nasz bohater, święty, cudowny, męczennik,
    patriota... Dyktator Powstania Styczniowego -- wcześniej
    węgierski rzeźnik... Podczas wojny krymskiej Polacy, jako
    sołdaty carskiej armii walczyli o ,,swój'' kraj czyli Rosję,
    by po kilku latach mogli włożyć swe szyje w carskie stryczki
    po klęsce Powstania...

    > Bez surowców da się wytrzymać jakiś czas,

    Nie da się!

    > Z Chinami można się dogadać szybciej niż z Rosją.

    Z Chinami bardzo łatwo można nawiązać bardzo korzystne
    relacje -- korzystne tylko dla Chińczyków... ;)

    > Jak cały świat stanie oporem, to Rosja padnie.

    Gdzie bije się dwóch ze sobą -- tam trzeci korzysta...

    > Po okresie wyrzeczeń można przecież dogadać się z następcami Putina.

    Z kim? Z Nawalnym? WWPutin mógł go rozwalić -- wystarczyłby taki:
    - zatrzymanie Nawalnego w samolocie
    - proces i skazanie na dzisiejszy GUŁAG
    - ukrycie Aleksieja w Gelendżyku
    (skazanie go tam na zabawy z panienkami i filmowanie pałacu)
    - twarde zapewnianie publiczne, iż skazany jest więziony w dobrych
    warunkach i resocjalizowany pracą na miarę jego fizycznych
    możliwości z poszanowaniem jego godności, bez ograniczania
    jego indywidualnej osobowości itd...)
    - nieszczęśliwy ;) przeciek sytuacji Nawalnego do mediów...
    manewr, a Rosjanie znienawidziliby Aleksieja...

    Kochają go? Ale gdyby został carem po WWPutinie -- nienawidziliby go...

    sytość zabije nawykłych do głodu

    Ciemiężeni setkami lat Rosjanie nie są ludem podobnym
    do zachodnich Europejczyków czy Amerykanów z USA...

    --