  • Data: 2003-04-04 17:16:45
    Temat: Re: Pytanie o kredyt mieszkaniowy w PKOBP
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Witam !
    > Mam pytanie dot. kredytu mieszkaniowego w banku PKO BP. Jestem
    > zainteresowany  kredytem na 100% wartosci mieszkania. Dowiedzialem sie ze
    > jest szansa na uzyskanie takiego kredytu po spelnieniu "chorego" przepisu o
    > wysokosci zarobkow jednego z kredytobiorcow powyzej 4400 brutto.

    Nie należę do obrońców PKOBP, w tym wypadku nie mogę jednak zgodzić się z
    określeniem "chorego" przepisu. Zabezpieczenie w postaci hipoteki jest
    skuteczne, ale jego realizacja dość kłopotliwa i długotrwała. Bank udzielając
    kredytu musi więc mieć choć minimum pewności, że kredyt będzie spłacamy w
    terminie. Czy taką pewność można mieć przy zerowym wkładzie własnym i niskim
    dochodzie. Powiem Ci więcej, że takie restrykcje są dobre nie tylko do banku
    ale także dla jego klientów. Przecież jeżeli zwiększy się liczba kredytów
    zagrożonych, to wtedy trzeba tworzyć rezerwy i pośrednio przenosi się to na
    klientów banku. Tensor1