  • Data: 2008-03-06 17:37:01
    Temat: Re: Problemy finansowe - czy jest jakieś rozwiązanie?
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Bojnar" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnfsvmo4.30o7.spaceman@prozac.bsdzine.org...
    > Witam
    > /.../
    > Jak łatwo policzyć 3100-1780 = 1320. Spłacając kartę nie zostaje prawie
    > nic,
    > więc kończy się na to, że to co wpłaciłem wypłacam spowrotem no i błędne
    > koło się zamyka. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak można uratować moje
    > finanse?

    Przerabiałem to :|

    Najlepszym rozwiązaniem byłoby rozłożenie zadłużenia na karcie na tzw "Raty
    Komfort". Oprocentowane są jakoś 13% w skali roku, więc nawet niżej niż
    zwykły kredyt konsumpcyjny w mBanku.

    Z tego co piszesz wynika, że już takie raty masz na 5000 zł.

    Na te raty można rozłożyć transakcje nie starsze niż 30 dni (a właściwie
    zaksięgowane do wygenerowania się wyciągu). Ja obszedłem to w ten sposób: Na
    3 dni pożyczyłem pieniądze od rodziny. Spłaciłem całe zadłużenie karty, po
    czym od razu (czyli kiedy tylko karta się spłaciła: po 1-2 dniach) pobrałem
    z karty tyle gotówki, żeby oddać rodzinie - a tę transakcję rozłożyłem na
    raty.

    Weź jeszcze pod uwagę, że na raty rozłożona może być łącznie kwota nie
    wyższa niż 80% przyznanego Ci limitu karty. Drugi limit: tylko 80% kwoty
    rozłożonej mogą być to transakcje gotówkowe.

    W Twoim przypadku, aby jeszcze bardziej obniżyć koszty, zamiast podejmować
    kasę z bankomatu zrobiłbym przelew z karty na (swoje, rodziny) konto w innym
    banku (musisz zadzwonić na infolinię i powiedzieć im, że chcesz kartą
    opłacić rachunek - oczywiście nie mów że to ty sam, rodzina itd.) - w ten
    sposób transakcja będzie bezprowizyjna i, że będzie to transakcja
    bezgotówka, nie będzie problemu z tym drugim limitem 80%.

    Pozdrawiam, good luck!